Kontanthjælp og oplysningspligt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.273 visninger
10 svar
3 synes godt om
1. februar 2016

Anonym trådstarter

Ja jeg ved ikke hvad der er sket men har glemt at underskrive mht min oplysningspligt, så der er ikke gået penge ind denne måned. Plejer ellers at være obs på det men grundet sygdom er den altså svipset. 

Jeg vil jo gerne vide hvor lang tid der går inden de er på min konto, for der er jo husleje og mad til min datter også. Øv altså, så kan jeg gå og bekymre mig om det oveni alt det andet og ja jeg ved godt det er min egen fejl, så det behøver nogle altså ikke kommentere på.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2016

loop

Anonym skriver:

Ja jeg ved ikke hvad der er sket men har glemt at underskrive mht min oplysningspligt, så der er ikke gået penge ind denne måned. Plejer ellers at være obs på det men grundet sygdom er den altså svipset. 

Jeg vil jo gerne vide hvor lang tid der går inden de er på min konto, for der er jo husleje og mad til min datter også. Øv altså, så kan jeg gå og bekymre mig om det oveni alt det andet og ja jeg ved godt det er min egen fejl, så det behøver nogle altså ikke kommentere på.  

Jeg ved desværre ingenting om det.

Men jeg ved, at du kan søge en enkeltydelse ved kommunen, der dog er tilbagebetalingspligtig når du får dine "egne" penge.

Udbetaling danmark må kunne svare dig.

Skal man på kontanthjælp skrive under hver måned?

Jeg håber du snart får dine penge.

Anmeld Citér

1. februar 2016

Sedigfor

Jeg forstår ikke helt hvad du skal skrive under på, jeg er selb på kontanthjælp og skal ikke skrive under på noget som helst, hvis dj flytter eller andet bliver ændret, så har du pligt til at oplyse det. Sådan er der hvertfald her.

Anmeld Citér

1. februar 2016

Bshizzle

Jeg forstår heller ikke .. Skal du skrive under på noget HVER månede? 

Mener det kun er første gang man skal.. Og ellers senere oplyst hvis man har ændringer? 

Jeg ville nok skynde mig og ringe til Ydelsekontoret (dem som sidder på pengene..) de kan se hvad der er gået galt samt sætte dem til at overføre til dagen efter. 

Anmeld Citér

1. februar 2016

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg skal osse skrive under på oplysnings pligt ca hver 3 mdr 

Anmeld Citér

1. februar 2016

Anonym trådstarter

loop skriver:

Jeg ved desværre ingenting om det.

Men jeg ved, at du kan søge en enkeltydelse ved kommunen, der dog er tilbagebetalingspligtig når du får dine "egne" penge.

Udbetaling danmark må kunne svare dig.

Skal man på kontanthjælp skrive under hver måned?

Jeg håber du snart får dine penge.

Her i den kommune jeg bor i, skal vi skrive under ca hver 3. måned på at der ikke er sket ændringer i forhold til job, indtægt og om man er samboende, i parforhold eller lignende. 

Ja jeg må ringe i morgen og høre ad... 

Anmeld Citér

1. februar 2016

Monski

Da jeg var på kontanthjælp skulle jeg skriver under hver tredje måned. Glemte det én gang og der gik jeg direkte derop og afleveret papiret med min underskrift. Jeg fik pengene ca 3 dage efter mener jeg  

Anmeld Citér

1. februar 2016

Sedigfor

Anonym skriver:

Her i den kommune jeg bor i, skal vi skrive under ca hver 3. måned på at der ikke er sket ændringer i forhold til job, indtægt og om man er samboende, i parforhold eller lignende. 

Ja jeg må ringe i morgen og høre ad... 

Ændring i din indtægt? 

Anmeld Citér

1. februar 2016

Anonym trådstarter

Sedigfor skriver:

Ændring i din indtægt? 

Ja kunne jo lige pludselig arve eller vinde en masse penge... 

Anmeld Citér

1. februar 2016

Sedigfor

Anonym skriver:

Ja kunne jo lige pludselig arve eller vinde en masse penge... 

Mærkeligt, her kan de se når der kommer penge ind plus vi heller ik skal skrive under kun når man ansøger om kontanthjælp (:

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.