En kommune der vil hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

493 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. februar 2016

Anonym trådstarter

Jeg står i en situation hvor jeg er boligløs, og er alene med et lille barn. Jeg har tidligere lavet en masse gæld og kan derfor nu intet låne, nogen steder! Jeg skylder nærmest alt og alle - dog er der endelig kommet styr på afbetalinger osv. Jeg kan dog stadig ikke låne. Vi har ingen familie, forældre eller noget særligt netværk, vi er kun os to. Ingen kommune vil tage "ansvar" for os, vi hører ligesom ikke til nogle steder. 

Jeg har forsøgt mødrehjælpen og forældrefonden, uden held.

Mit spørgsmål er nok åndssvagt, men jeg er ved at give op, så må prøve alt, også selvom det lyder langt ude - men jeg tænkte nogen af jer måske ved om den kommune i bor i måske har "ry" for at hjælpe lidt ekstra? Jeg er ligeglad hvor det er henne, jeg vil bare så gerne have en mulighed for at starte et liv et sted.

Håber virkelig ikke jeg bliver trampet ned, jeg ved virkelig ikke hvor jeg ellers skal søge råd.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Godt at du prøver at få styr på tingene ved at få orden på din økonomi og dine afbetalinger.

Jeg ved ikke noget om kommunen umiddelbart, men er det ikke kommunen, hvor du havde din senest registrerede bopæl, du skal henvende dig til?

Og er du sikker på, at Mødrehjælpen ikke kan hjælpe med at henvise dig til det rette sted? Det er mit indtryk at de netop er til for folk i din situation. Dette betyder selvfølgelig ikke, at de har en lejlighed klar til dig, men at de kan hjælpe dig med rådgivning og vejledning.

Jeg håber, du finder ud af det!

Anmeld Citér

1. februar 2016

Junipige15

altså som udgangspunkt skal man selv sørge for en bolig. Nu ved jeg ikke hvorfor du er blevet boligløs, men hvis det er selvforskyldt er det meget sjældent man kan få anvist bolig. Hvor opholder du dig med dit barn, hvor har du adresse? Du kan søge om indskud til en lejlighed som en enkeltydelse, men det kommer an på om du allerede skylder for tidligere indskud.. Der er mange faktorer der spiller ind.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.