Kan man tage grundforløb på kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

523 visninger
5 svar
1 synes godt om
1. februar 2016

Anonym trådstarter

Tænkte om man kan tage grundforløb til en uddannelse, på kontanthjælp sats fremfor su?

har en uddannelse men har indtil da ikke kunne finde fast job indenfor det. Eller noget andet for den sags skyld. 

Så tænker jo lidt at man måske skulle tage en anden uddannelse 

men har regnet på det og det vil nok knive på su:/

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2016

MinPrins

Anonym skriver:

Tænkte om man kan tage grundforløb til en uddannelse, på kontanthjælp sats fremfor su?

har en uddannelse men har indtil da ikke kunne finde fast job indenfor det. Eller noget andet for den sags skyld. 

Ikk af hvad jeg ved... man kan vidst tage kurser og praktikken men ikk selve uddannelse... Men tænker at hvis du tager SU lån så burde du komme på Ca det samme som kontanthjælp...

Anmeld Citér

1. februar 2016

Soonmom

Troede kontanthjælp og su var samme sats, men nej det tror jeg bestemt ikke du kan, så ville alle jo gøre det.

men du kan tage su lån

Anmeld Citér

1. februar 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Hvis systemet var tag-selv-bord, ville de fleste nok vælge den sats, der gav flest penge 

Det er ikke overførselsindkomsterne, der skal indrette efter dine udgifter, det må være omvendt (det tror jeg i bund og grund også, at du kan se) 

Anmeld Citér

1. februar 2016

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Hvis systemet var tag-selv-bord, ville de fleste nok vælge den sats, der gav flest penge 

Det er ikke overførselsindkomsterne, der skal indrette efter dine udgifter, det må være omvendt (det tror jeg i bund og grund også, at du kan se) 

Ja det kan jeg sagtens se 

men jeg tænker bare lidt ud i fremtiden og prøver at se hvilke muligheder der er hvis jeg sku vælge en anden uddannelse. 

havde ikke tænkt på at man kan tage SU lån ����

Anmeld Citér

1. februar 2016

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Troede kontanthjælp og su var samme sats, men nej det tror jeg bestemt ikke du kan, så ville alle jo gøre det.

men du kan tage su lån

Ikke helt samme sats i mit tilfælde. 

Men SU lån havde jeg slet ikke skænket en tanke faktisk. Det da en mulighed ���� 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.