Overtøj og sko

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

329 visninger
1 svar
2 synes godt om
1. februar 2016

Berggreen9

Hej 

Håber i kan hjælpe mig  

sagen er den at min søn er startet i vuggestue i dag og skal derfor have noget overtøj og nogle varme sko/støvler. 

Han er lige begyndt at gå og går fint inde i et par begyndersko. Hvad vil i anbefale af sko/støvler til udendørs??

Jeg har tænkt om det er varmt nok med en skaljakke og buks og en termodragt inden under? Ville være ked af at skulle til at købe en flyverdragt til ham nu som han måske kun vil bruge en månedstid. 

Han vil komme med ud på tur hvor han sidder i barnevogn/klapvogn. 

Hvad kan i anbefale jeg køber til min lille dreng?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Berggreen9 skriver:

Hej 

Håber i kan hjælpe mig  

sagen er den at min søn er startet i vuggestue i dag og skal derfor have noget overtøj og nogle varme sko/støvler. 

Han er lige begyndt at gå og går fint inde i et par begyndersko. Hvad vil i anbefale af sko/støvler til udendørs??

Jeg har tænkt om det er varmt nok med en skaljakke og buks og en termodragt inden under? Ville være ked af at skulle til at købe en flyverdragt til ham nu som han måske kun vil bruge en månedstid. 

Han vil komme med ud på tur hvor han sidder i barnevogn/klapvogn. 

Hvad kan i anbefale jeg køber til min lille dreng?  

Han skal have noget der er vind- og vandtæt, og varmt nok til at han ikke bliver kold selvom han sidder på jorden. - For det gør de små når de er på legepladsen. 

Jeg tror jeg ville købe en flyverdragt, evt brugt. Så kan du få en i udmærket stand til næsten ingen penge. Angående sko så er det vigtigt at du har ham med ude og prøve skoene før du køber. Til min datter har jeg købt skofus (skoringen) da de passer bedst på hendes fødder, og dem er vi glade for. Jeg vil klart anbefale at købe rigtige støvler, og ikke termostøvler. Der er langt bedre støtte og de sidder bedre på foden. Til lidt ældre børn der selv kan tage sko af/på kan termostøvler være fine, men til de små der lige har lært at gå skal der ordenlig støtte til, og uden at de fylder alt for meget. 

Men ellers så spørg pædagogerne hvad de anbefaler. De har jo god erfaring med det, og ved nok også hvad de foretrækker børnene har af overtøj.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.