Hej alle.
Jeg venter mit andet barn her til juli, har i forvejen en på 3 1/2 år.
Havde slemme bækkensmerter i min første graviditet og grundet meget fysisk belastende arbejde dengang blev jeg sygemeldt allerede i uge 10 fordi jeg hverken kunne gå, stå eller sidde for smerter til sidst. Var ude i en deltidssygemelding der efter knap 2 uger måtte laves om til fuldtid.
Nu er jeg i et andet job i en vuggestue og begyndte at få milde smerter i uge 7-8 stykker. Jeg valgte at være ærlig på arbejdspladsen om min graviditet netop for at undgå at blive sygemeldt igen for jeg elsker mit arbejde rigtig meget. Jeg fik mine kollegaers opbakning i at jeg skulle sige til med hvad jeg ikke kunne og så ville de aflaste mig så meget som muligt da de gerne vil beholde mig indtil min barsel officielt skulle begynde.
Nu er det bare sådan at jeg har sagt hvad min læge har bedt mig om, nemlig IKKE at løfte overhovedet og ikke gøre noget der gør ondt på mig. MEN mine to tætteste kolleger er bare syge på skift og den ene mere end den anden så jeg står ofte med vikarer eller meget alene.
Mit bækken, mave og ryg gør mere og mere ondt for hver dag og jeg kan slet ikke få mig selv til at sige mere fra nu i frygt for at virke som om jeg bare piver.
Skal til fysioterapeut i løbet af den næste uge og ser virkelig frem til det, men ved bare at det ikke udelukkende er fysiske smerter hele tiden. Der ligger rigtig meget i det at jeg hver dag ikke aner hvad jeg møder til, er der mange syge, skal jeg løbe hurtigere og løfte konstant trods smerter?!
Er virkelig bange for at miste barnet og for ikke at passe godt nok på. Har fået besked på af både lægen og gynækolog at jeg ikke må løfte eller belaste mig selv til det gør ondt. Det er virkelig bare svært når man gerne vil gøre en indsats og ikke være en pivskid.
Havde ikke problemer med at sygemelde mig i sidste graviditet fordi det ikke var fysisk muligt for mig at stå på mine ben. Det kan jeg jo endnu, selvom det gør ondt.
Ved ikke helt hvad jeg skal gøre for det gør ondt, men kan jo stadig arbejde og mander mig op hver dag uanset hvad. Ved bare ikke om det er smart at "spille helt" i stedet for at sige fra....
Anmeld
Citér