Kære mor
Det virker ikke til at der kommer det antal kommentarer, som der plejer med denne type opslag. Derfor vil jeg selv skrive lidt mere til dig.
1. Jeg tror ikke far ser det som du ser det. Fx foreslår du ham at du alene har forældremyndigheden. Hvis ikke han ser sig selv som "truende" eller "farlig" er det ren volapyk, som kun afviser ham yderligere. Jeg ved ikke hvem der kan give ham et større perspektiv på hans adfærd, men du skal være bevidst om at "farlig" og "bange" og "opsyn" måske slet ikke giver mening for ham.
2. Du skal have hjælp og netværk. Mødrehjælpen er et godt sted at starte, da de har kontakter til flere instanser som kan hjælpe dig i din situation. Du kan finde dem via nettet... og evt. en lokalafdeling. Det jeg ønsker er, at du og dit barn fysisk og mentalt kan være i sikkerhed og få vurderet din sag af en udefra stående, som er vant til at håndtere den slags sager.
3. Hvis du på et tidspunkt vurderer det nødvendigt ved jeg at Dansk Anti-stalking Forening sammen med Sydøstjyllands politi har udviklet app'en "Skytsengel", som du kan tilkalde hjælp hos dine venner og bekendte med, hvis du nogensinde ender i en farlig situation. Det er værd at undersøge.
4. Trusler på livet eller andres liv er kriminelt og kan meldes til politiet. I dit tilfælde bør du måske i det mindste tage dem med på råd. De vil også lettere kunne vurdere sagen ud fra et trussels-perspektiv, så du får lettere overblik over dine muligheder.
Igen ønsker jeg dig og dit barn alt det bedste.
Venlig hilsen Linda Stæhr
Familierådgiver ved Trivsel i familien
Anmeld
Citér