Nye vinder i lejet bolig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

354 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. januar 2016

Anonym trådstarter

Hej! 

Nu spørger jeg lige jer herinde, måske nogen ved noget :-) 

Min kæreste og jeg (og vores barn når det kommer) bor til leje i en gammel lejlighed. Vinduerne er også gamle, og meget utætte. Det er de helt gamle to-delte vinduer. Her til vinter er der gerne frost på indersiden af det yderste vindue, så der samles en masse fugt når det tør.

Blæser det udenfor er her piv koldt. Vi kan begge mærke at vi oftere er lidt forkølede og jeg vil tro det er pga trækket. 

Udlejer vil som udgangspunkt ikke investere i nye vinduer.

Men da jeg synes det er sådan en nødvendighed, tænker jeg om der ikke er en anden vej?? Kan udlejer helt selv vælge om han vil det, eller "skal" det gøres?

Håber nogle kan hjælpe med et svar  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej! 

Min kæreste og jeg (og vores barn når det kommer) bor til leje i en gammel lejlighed. Vinduerne er også gamle, og meget utætte. Det er de helt gamle to-delte vinduer. Her til vinter er der gerne frost på indersiden af det yderste vindue, så der samles en masse fugt når det tør.

Blæser det udenfor er her piv koldt. Vi kan begge mærke at vi oftere er lidt forkølede og jeg vil tro det er pga trækket. 

Men da jeg synes det er sådan en nødvendighed, tænker jeg om der ikke er en anden vej?? Kan udlejer helt selv vælge om han vil det, eller "skal" det gøres?

Der hvor jeg boede før (en gammel lejlighed) var der også piv utæt. Der var træk ved gulvet, og vindueskarme/væggen under vinduet blev helt plettet af sort mug, som jeg måtte vaske af MINDST en gang om ugen med rodalon. På trods af at jeg luftede ud hver dag. Jeg klagede til boligforeningen, sendte en mand ud for at se på det. Og afgørelsen var at de INTET ville gøre ved det. "Du skal huske ikke at tørre tøj i lejligheden og lufte godt ud hver dag" var beskeden. Det var det eneste de kunne være behjælpelig med. 

Jeg valgte at flytte pga det og andre ting jeg var svært utilfreds med ved den lejlighed.

Anmeld Citér

30. januar 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Hej! 

Jeg ville kontakte kommunen, de kan pålægge udlejer at skifte vinduerne hvis det er slemt nok, og så får udlejer en vis dato at få det gjort til, ellers vil vedkommende få en bøde. 

Vi har lige været det igennem, dog med skimmelsvamp og vi kæmper stadig, for udlejer har ikke gjort væggen færdig. 

Så mit råd er, kontakt kommunen, der sidder nogen som kun har med sådanne ting og gøre.

Anmeld Citér

30. januar 2016

Benjamins'mor

MummiT skriver:

Der hvor jeg boede før (en gammel lejlighed) var der også piv utæt. Der var træk ved gulvet, og vindueskarme/væggen under vinduet blev helt plettet af sort mug, som jeg måtte vaske af MINDST en gang om ugen med rodalon. På trods af at jeg luftede ud hver dag. Jeg klagede til boligforeningen, sendte en mand ud for at se på det. Og afgørelsen var at de INTET ville gøre ved det. "Du skal huske ikke at tørre tøj i lejligheden og lufte godt ud hver dag" var beskeden. Det var det eneste de kunne være behjælpelig med. 

Jeg valgte at flytte pga det og andre ting jeg var svært utilfreds med ved den lejlighed.

Hvis ikke man har tørretumbler, hvordan forventer de så at man får tørret sit tøj? 

Anmeld Citér

30. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Benjamins'mor skriver:

Hvis ikke man har tørretumbler, hvordan forventer de så at man får tørret sit tøj? 

Der var gratis vaskeri i kælderen. Så de forventede at man brugte det, hvis man ikke selv investerede i tørretumbler. 

Anmeld Citér

30. januar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Hej! 

Ved ikke hvordan reglerne er, men vil lige indskyde at skiftes der vinduer kan jeres husleje også stige. 

Vi har lige fået skiftet vinduer (vi kunne sagens have levet med de gamle) og vi har nu sagen i huslejenævnet grundet en stor huslejestigning

Anmeld Citér

30. januar 2016

Benjamins'mor

MummiT skriver:

Der var gratis vaskeri i kælderen. Så de forventede at man brugte det, hvis man ikke selv investerede i tørretumbler. 

Nå okay, vi har ikke vaskekælder da vi bor til leje privat, men der er heller ikke plads til en tørretumbler nogen steder, så vi kan kun tørre på stativ. 

Indimellem er jeg dog heldig at låne min mors tørretumbler hvis vi er kommet lidt bagud eller når vi vasker sengetøj. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.