Hurtig hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

744 visninger
9 svar
12 synes godt om
30. januar 2016

Anonym trådstarter

Vi er inviteret til fødselsdag senere idag. Moren har lige skrevet at fødselsdagsbarnet har skoldkopper...

ville i tage afsted med en baby på fem uger? Kan Google mig frem til at det ikke er disideret farligt, men tænker når man er så lille er det ved ikke smart at blive udsat for feber osv

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2016

Anja82

Nej jeg ville ikke tage afsted når baby kun er 5 uger...

Anmeld Citér

30. januar 2016

jenny4

Anonym skriver:

Vi er inviteret til fødselsdag senere idag. Moren har lige skrevet at fødselsdagsbarnet har skoldkopper...

ville i tage afsted med en baby på fem uger? Kan Google mig frem til at det ikke er disideret farligt, men tænker når man er så lille er det ved ikke smart at blive udsat for feber osv

Det ville jeg heller ikke. Vores havde det da hun var 7 måneder og var mega hårdt ramt. 

Anmeld Citér

30. januar 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Hmm ... Hvis dit barn havde været 3 - 4 mdr og været Sund og rask var jeg taget afsted uden problemer 

Men ved 5 uger ville jeg personligt ikke tage chancen

Anmeld Citér

30. januar 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Nej det ville jeg ikke med så lille en baby !!!

Anmeld Citér

30. januar 2016

Abracadabra

Din baby er delvist beskyttet af dine antistoffer, så hun bliver formentlig ikke særligt syg, hvis hun overhovedet bliver syg. 

Rationelt set er det fuldstændigt okay at besøge et barn med skoldkopper - men følelserne siger jo noget andet... 

Anmeld Citér

30. januar 2016

Julemusen

Absolut ikke på nogen vilkår om jeg var taget afsted. Lægen fratrådte os at baby blev udsat for smitte før de var minimum 6 måneder da de med stor sandsynlighed kan få skoldkopper igen da immunforsvaret ikke er færdigudvilklet og kan opbygge immunitet før efter 6 måneders alderen. 

Anmeld Citér

30. januar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg fik af vide af min svigerinde at når barnet var under 12 var der en stor risiko for at barnet kan få det en gang til. Jeg har dog ikke undersøgt nærmere.

Så jeg undgik skoldkopper da hun var under 1 år. Mest fordi det ville være synd for hende at skulle igennem det 2 gange.

og jeg ville helt bestemt blive væk med en lille baby på 5 uger, antistoffer eller ej 

Anmeld Citér

30. januar 2016

Anonym trådstarter

Vi blev hjemme vi tager skoldkopperne senere...

Anmeld Citér

30. januar 2016

alenemor42

Min første søn fik skoldkopper som 5 uger gammel. Han fik 7 skoldkopper og så var det overstået.  Jo ældre de er jo hårdere rammes de

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.