Det er da mig der bestemmer - ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

505 visninger
4 svar
8 synes godt om
29. januar 2016

Manna

Min chef vil have mig til at starte på job 2 uger før min forældreorlov sluttet. Det er fordi der stopper min barselsvikar. Han har selv valgt hendes ansættelsesperiode.

Kan han forlange mig tilbage på job eller har jeg ret til mit?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2016

klmf

Jeg er ansat på sygehus og her skal vi bare inden 8 uger efter fødslen meddele, hvorlænge vi bliver væk. Skal vi have aftaler om udskudt barsel eller drypvis barsel, skal vi 'have lov' af lederen. Altså de kalder det i samarbejde  finder vi en løsning, men jeg kan fx ikke bare bestille rest-barsel i sommerferien��Så mit umiddelbare bud er at han ikke kan kræve du udskyder det sidste af din barsel og slet ikke hvis han så ikke kan give dig datoer for hvornårdu så kan holde det. Han må da selv ligge og rode med det hvis han ikke har ansat vikaren længe nok. 

Anmeld Citér

29. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Det ville undre mig meget om han kunne kræve dig tilbage, hvis du har ret til forældreorlov. Det må være hans hovedpine at få enderne til at mødes med den vikar han har hyret. Kontakt din fagforening og få en snak med dem...

Anmeld Citér

29. januar 2016

Manna

tak for jeres svar begge to.

Anmeld Citér

29. januar 2016

GrønStjerne

Det kan han ikke kræve. Selvfølgelig vil jeg sige det på en diplomatisk måde af hensyn til samarbejde - det kan du desværre ikke af hensyn til indkøring/hvornår du har vuggestueplads etc.

Det er hans ansvar at finde en løsning når du har meldt barsel i god tid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.