Hvad havde I gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

634 visninger
4 svar
2 synes godt om
28. januar 2016

Anonym trådstarter

Sagen er den at næsten lige er blevet færdig med min uddannelse og nu er jeg så heldig at have fået job som jeg starter på i næste uge.

Min kæreste og jeg havde planlagt at gå i gang med at forsøge at få vores første barn til sommer, men nu bliver jeg i tvivl om vi burde vente lidt? 

Hvad havde I gjort? Været ligeglade med jobbet og fortsat som planlagt, eller ventet lidt således at jeg ikke skulle gå på barsel så kort tid inde i min ansættelse?  

Det skal liges siges at det er en meget stor virksomhed og jeg har hørt fra andre at de ikke ser synderligt positivt på at deres ansatte får børn. Bare tanken om at skulle fortælle dem om en graviditet skræmmer mig lidt.

Hvis I har nogle erfaringer I vil dele, vil jeg meget gerne høre dem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2016

jenny4

Til sommer har du været ansat i et halvt år og der er jo ingen garanti for at der kommer en lille spire med det samme, så jeg synes da bestemt i skal gå igang. Selv hvis du blev gravid med det samme så vil du have været ansat et år når du går på barsel.

De fleste virksomheder ved i øvrigt godt at der er en chance for at deres medarbejdere får børn. Især når de ansætter kvinder i den fødedygtige alder. Er du sikker på at du ikke blot har hørt om en frustreret chef holdning og ikke hele virksomhedens?

Anmeld Citér

28. januar 2016

Bshizzle

Jeg syntes da ikke i skulle droppe jeres drømme ønske.. 

Der er jo længe til sommer? 

Syntes i skulle gøre som i begge ønsker og så lad resten gå sin gang.  

Anmeld Citér

29. januar 2016

L-mor

Anonym skriver:

Sagen er den at næsten lige er blevet færdig med min uddannelse og nu er jeg så heldig at have fået job som jeg starter på i næste uge.

Min kæreste og jeg havde planlagt at gå i gang med at forsøge at få vores første barn til sommer, men nu bliver jeg i tvivl om vi burde vente lidt? 

Hvad havde I gjort? Været ligeglade med jobbet og fortsat som planlagt, eller ventet lidt således at jeg ikke skulle gå på barsel så kort tid inde i min ansættelse?  

Det skal liges siges at det er en meget stor virksomhed og jeg har hørt fra andre at de ikke ser synderligt positivt på at deres ansatte får børn. Bare tanken om at skulle fortælle dem om en graviditet skræmmer mig lidt.

Hvis I har nogle erfaringer I vil dele, vil jeg meget gerne høre dem.

'De ser ikke synderligt positivt på, at de ansatte får børn'. Jeg forstår godt, at det gør dig nervøs for at skulle fortælle om en graviditet. Men helt ærligt: prøv lige at læse sætningen igen. Det er jo helt ude i skoven for en arbejdsgiver at have den holdning. 

Få et barn, glæd jer over det og vid, at du er i din gode ret. Om du får det efter et år eller 1,5 er ikke så vigtigt. Held og lykke 

Anmeld Citér

29. januar 2016

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar! Det er nok bare nervepirrende at få sit første 'rigtige' job. Man vil jo gerne gøre det bedst muligt og være vellidt, men I har ret. Der er stadig et godt stykke tid til og hvem ved hvor længe det vil tage os.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.