Tilbage på baby.dk og spørgsmål omkring 4 årige.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

458 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. januar 2016

Sims4

Nu er det snart 3 år siden jeg sidst var herinde, og kom da til at savne dette skønne forum

Sagen er den at jeg har en dreng på 4, og der er lidt ting som jeg er i tvivl om. jeg kender desværre ikke ret mange med jævnaldrene børn, så jeg må ty til jer herinde.

Jeg har en dreng der nægter at lege selv, sådan NÆGTER. Han kan ikke sætte sig ned og være i sin egen fantasi. Han er meget social, og er som en magnet når det gælder det sociale og at være sammen med nogen. Men, bør en 4 årig ikke også selv kunne lege? Han har ALDRIG leget selv, max 5 minutter lige med en bil, og så kommer han til os og siger "Du må gerne lege med, lad os lege" . Har vi ikke tid, så vil han hellere hjælpe os med hvad end vi vil. Han vil gerne lege med andre børn, men han kan bare ikke lege selv.

Andre der har børn som har det sådan?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2016

Soonmom

Børn skal lære og lege med andre, men de skal også lære at lege selv, så hvis han aldrig har lært det, er det naturligvis svært for ham.

prøv at starte en leg sammen med ham og så træk dig stille og roligt ud af den eller gå lidt frem og tilbage i legen, så du ikke er med hele tiden

Anmeld Citér

28. januar 2016

Sims4

Soonmom skriver:

Børn skal lære og lege med andre, men de skal også lære at lege selv, så hvis han aldrig har lært det, er det naturligvis svært for ham.

prøv at starte en leg sammen med ham og så træk dig stille og roligt ud af den eller gå lidt frem og tilbage i legen, så du ikke er med hele tiden

Tak fordi du tog dig tid til at svare.

Det har jeg prøvet mange gange, med mange forskellige lege. Modellervoks, biler, og meget andet. I alt fra 5 minutter til en times tid, det er samme resultat hver gang. 

Jeg er bange for at det er netop fordi han ikke har lært at lege selv, og han har altid været den person som børnene legede med, og de voksne spillede spil med. 

Men jeg ved simpelthen ikke om jeg skal være bekymret, eller bare tænke at det er fint nok. 

Anmeld Citér

28. januar 2016

HVPigen

28. januar 2016

Bshizzle

Jeg syntes ikke du behøver at være bekymret.. 

Jeg har selv en 4 årige dreng.. Dog elsker han at lege alene og kan bruge flere timer.

Men jeg kender til én i hans børnehave som er ligesom din dreng... Han vil heller ikke være alene i en leg. 

Da har jeg lagt mærke til at pædagogerne sætter sig ned til barnet og begynder en leg og stille trækker sig ud. 

De roser ham så når han sidder alene (hvis han opdager de voksne er væk fra ham).. Og det gør ham stolt. 

Så mit råd er osse bare at kæmpe med at sætte ham igang med en leg og se tiden an.  

Han blir ældre og mere forstående på de andre børn samt voksne.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.