Udd. start/Skiferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

265 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. januar 2016

Ønsker en lille spire..

Hej alle sammen. 

Jeg starter i skole her d. 1. Feb. Men sagen er den, at min kæreste og jeg bestilte skiferie for præcis et år siden til den 7. feb.-11. feb. Hvor efter jeg søgte ind på udd. i Marts sidste år. Nu falder studiestart og skiferie meget uheldigt sammen. Jeg er der hele den første uge og vil så være væk 4 dage i uge 2 af uddannelsen. Jeg er lidt træt af at give et så dårligt indtryk så tidligt på en helt ny uddannelse, men vi bestilte jo ferien for et år siden. Mit spørgsmål går på hvad jeg skal sige til uddannelses stedet. Skal jeg sige at jeg er på skiferie og at den bestilt for meget lang tid siden eller skal jeg melde mig syg i de 4 dage??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2016

esioul

Ønsker en lille spire.. skriver:

Hej alle sammen. 

Jeg starter i skole her d. 1. Feb. Men sagen er den, at min kæreste og jeg bestilte skiferie for præcis et år siden til den 7. feb.-11. feb. Hvor efter jeg søgte ind på udd. i Marts sidste år. Nu falder studiestart og skiferie meget uheldigt sammen. Jeg er der hele den første uge og vil så være væk 4 dage i uge 2 af uddannelsen. Jeg er lidt træt af at give et så dårligt indtryk så tidligt på en helt ny uddannelse, men vi bestilte jo ferien for et år siden. Mit spørgsmål går på hvad jeg skal sige til uddannelses stedet. Skal jeg sige at jeg er på skiferie og at den bestilt for meget lang tid siden eller skal jeg melde mig syg i de 4 dage??

Nogle uddannelser kører med 3 fraværsdage og så er der ekstra opgaver. Så jeg vil orientere mig grundigt, måske ringe til skolen og høre hvordan du skal forholde dig. 

Anmeld Citér

28. januar 2016

MinPrins

Jeg ville også snakke med skolen og evt lærere også høre om du måske kunne lave de opgaver der skal laves i de dage... Så du stadig er med når du kommer tilbage 

Anmeld Citér

28. januar 2016

lineog4

Nu ved jeg ikke hvilken uddannelse det er, men der kan jo være gruppedannelse mm. Og derfor ville jeg overveje kraftigt om min kæreste eventuelt kunne tage afsted med en anden. 

Men tog jeg afsted ville jeg helt klart melde ærligt ud.

Anmeld Citér

28. januar 2016

Ønsker en lille spire..

Tak for svar. Så jeg er kommet frem til at jeg melder klart ud og forhører mig med lærerne i løbet af den første uge, spørger til opgaver og om der evt. er noget materiale jeg kan få udleveret. Tak for svar. 

Anmeld Citér

28. januar 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det kommer lidt an på hvilken uddannelse. 
På min uddannelse (universit) kunne man sagtens være væk i den første uge, ja, man kunne såmen også være væk længere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.