Hvad er det? Nældefeber?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.006 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Ja jeg har altså lige brug for lidt hjælp... Jeg har her til aften opdaget de her knopper på min datter, over hele kroppen og omkring munden. - Dog mest på benene.

Hun har mange (og underlige) madvarer som hun slår ud af, dog er det hovedsageligt omkring munden, og "bare" rødt og lidt hævet. 

Hun har tidligere haft et tilfælde hvor hun helt uprovokeret var fuldstændig dækket af nældefeber (det var dog store røde plamager fremfor bitte små knopper) på ben og balder, da hun vågnede fra lur. Dengang tog jeg hende til lægen som lavede en recept på antihistamin, og sagde at hvis det kom igen skulle jeg bare give hende lidt af det. 

Men de her knopper hvad i al verden er det? Er det nældefeber? 
Det er ikke tør hud, det er jeg helt sikker på, da jeg dagligt smør hende i den samme gode creme jeg selv bruger. 

Jeg har givet hende lidt antihistamin, for at se om det hjælper på det. - Det nåede dog ikke at virke før hun skulle i seng (30-45 minutter efter hun fik det). 

Skal jeg ringe til lægen imorgen, hvis det stadig er der? Eller bare sende hende i vs som normalt? 
Mon det kan være allergi af en art?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Har hun feber ? Det kunne nemlig godt ligne det udslæt som kan forekomme i forbindelse med en omgang feber

Anmeld Citér

27. januar 2016

Vilgerneværegravid

Klør det? Ved ikke om hun kan svare på det?

Anmeld Citér

27. januar 2016

MamaGulloev

Mulllesmor skriver:

Har hun feber ? Det kunne nemlig godt ligne det udslæt som kan forekomme i forbindelse med en omgang feber

Niks, ingen feber. Hun er lidt sløv/træt og har været det de sidste par dage. Men har også brugt næsten hele sidste uge på at være syg. 

Anmeld Citér

27. januar 2016

MamaGulloev

Vilgerneværegravid skriver:

Klør det? Ved ikke om hun kan svare på det?

Hun er kun 1½ år, så nej det kan hun ikke svare på. Hun virker dog ikke sådan særligt irriteret over det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.