Nervøs NF-resultat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.549 visninger
7 svar
1 synes godt om
27. januar 2016

Anonym trådstarter

Hej allesammen

Var i går 12+4 til NF resultatet blev 1:2172 en nakkefold på 2,1 mm og jeg er 27 år! Er meget overrasket. I mine sidste graviditer fik jeg 1:19000 og en nakkefold på 1,7. Er ked af det, selvom vi er i lavrisiko særligt fordi det er blodprøve og nakkefold, som trækker ned :/

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2016

lillespir26

Anonym skriver:

Hej allesammen

Var i går 12+4 til NF resultatet blev 1:2172 en nakkefold på 2,1 mm og jeg er 27 år! Er meget overrasket. I mine sidste graviditer fik jeg 1:19000 og en nakkefold på 1,7. Er ked af det, selvom vi er i lavrisiko særligt fordi det er blodprøve og nakkefold, som trækker ned :/

Jeg fødte min første datter i feb 2015 der hed den 1:18000

fødee vores næste datter maj 2016 og denne gang hed den 1:8000

og fik at vide af der Intet var at være nervøs for da når man har så store tal stort set ingen chance har for at have trykket det korteste strå 

Anmeld Citér

27. januar 2016

serinasmor

Kære dig 

Det tal i har fået er så højt at du slet ikke behøver spekulere  

Er du helt sikker på at det er selve nakkefolden der trækker ned ? 

Du er vel også blevet ældre  

Det er 6 år siden jeg var møllen igennem første gang - første gang fik vi bare at vide der var lav risiko for den var under 1:300 

Denne gang har vi skiftet region og der er kommet ny teknologi .. denne gang lå tallet mellem 1:300 og 1:700 og derfor ville de gerne tage en blodprøve ... Men havde vi stadig været tilknyttet den anden region havde de intet gjort  

Dvs at tallet reelt kunne have været præcist det samme, men fordi teknologi har udviklet sig (og der er forskel på regioner) var der nu pludselig en ny procedure .... 

Med din meget lave risiko er der dog ingen forskel på hvad de 2 regioner ville gøre ... Begge steder er risikoen så lav at læger og eksperter er trygge - så prøv at stol på dem og deres ekspertise  

Anmeld Citér

27. januar 2016

Mom2beIhope

Altså synes dit tal er meget højt

Mit hed 1:509 og de sagde at jeg ikke skulle bekymre mig så tænker at det ikke er noget som du skal bekymre dig om

Hvis der er noget, som ser underligt ud, bliver man jo indkaldt til yderligere prøver

Anmeld Citér

27. januar 2016

Becks

Anonym skriver:

Hej allesammen

Tænk på denne måde, du skal føde 2172 børn, før der er ét der har downs :)

Dit tal er meget fint

Anmeld Citér

27. januar 2016

MK09

Jeg forstår din bekymring... Selvom alle siger det er fine tal, ville man selvfølgelig gerne have bedre. Da jeg selv var til nakkefoldsscanning med min datter hed tallet 1:1800. Nakkefolden var 2,3 mm. Jeg er 26år. Jeg googlede løs og var nervøs for hvorfor dog tallet ikke var bedre? Jeg ledte efter tegn der kunne være med til at be- eller afkræfte hvorvidt mit barn var normalt eller ej, til alle de scanninger vi var til (gik til ekstra da jeg har en stofskiftesygdom). Jeg kan sige at gennem min "research" på det tidspunkt fandt frem til, at det gennemsnitlige tal for risikovurderinger ligger på omkring 1:1700 og de derudover ikke overhivedet ville overveje at indkalde til ekstra scanninger (f.eks. hjertescanninger) medmindre nakkefolden var over 3 mm (12+0). Jeg har idag en sund og rask og fuldstændig fantastisk pige og jeg ærgrer mig virkelig over at jeg en stor del af graviditeten nærmest var sygeligt overbevist om at der var noget galt med barnet. Men jeg forstår dig - og nogle gange er det bare så svært ikke at bekymre sig! Men tænkt på at nakkefolden er langtfra for tyk og at dit tal er bedre end det gnm.snitlige resultat - og den gnm.snitlige graviditet er jo et normalt barn! Knus fra mig

Anmeld Citér

27. januar 2016

Tine B

Og præcis derfor, er det fuldstændig hul i hovedet at de overhovedet oplyser tallet!! 

Vi fik bare at vide at det var lav risiko og at alt så fint ud.. Jeg aner ikke om tallet er 1:301 eller om det er 1:30.000 og det er jeg godt nok glad for! 

Dit tal er rigtig fint... Reelt set, kan du stadig føde en downs-baby selvom du får en risiko på 1: 30.000.. Det er en risikovurdering, ikke en ufejlbarlig scanning.. 

Anmeld Citér

27. januar 2016

Trine89

Jeg kan godt forstå dine bekymringer. Men der er nu alligevel at meget flot tal du har fået som du ikke skal være bange for. Bliver bare en meget lang graviditet hvis du er bekymret for at der noget galt. 

Jeg er gravid med nummer 2. Og vi fik nogle flotte tal første gang på 1:21357 og det var jo fint. Det er snart fem år siden hun kom til verden og vidste godt at jeg bestemt ikke ville få det tal i samme størrelse og var meget overrasket da vi fik at vide vi var i øget risiko gruppe, og da vi spurgte om tallet var det 1:4. Og en nakkefold på 3,1 mm. 

Vi fik lavet moderkage biopsi som vidste at baby er sund og rask. Men der var ikke mere at hente. Jeg var død bekymret og tur ikke rigtig glæde mig og gøre noget før vi havde været til MD skanningen. Men hold nu op de 20 første uger var meget meget lange. Og ville jeg ønske jeg havde kunne ligge det bare lidt væk. For jeg havde fået at vide at han havde det godt. 

Så nyd det i stedet for. Der er en grund til de har valgt den grænse der er.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.