At stoppe mobning..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

891 visninger
7 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. januar 2016

Anonym trådstarter

Inden det rigtig er kommet igang for alvor.. 

For mit vedkommende står jeg i en rigtig øv situation, jeg er bonusmor til en dejlig pige på 8.. På det sidste har jeg siddet med hende om eftermiddagen og forsøgt at læse lektier, men det bliver oftere og oftere at det bliver en virkelig hård kamp, fordi der er andet der trykker.. Hun har svært ved at koncentrer sig om og læse og vil bare gerne sidde ved tvet eller computeren.. Og går bare lidt imod hende bryder hun total sammen, og jeg får igen og igen fundet frem til at der er børn på hendes skole der har været onde ved hende..

Jeg har flere gange prøvet at råbe far op, men far kommer fra en mindre by på landet og der måtte man bruge mullerne for at komme igennem det, og af en eller anden grund mener han at hun bare skal lære at slå fra sig, det mener jeg dog ikke hun skal for hun skal ikke hverken lærer eller presses derud hvor at man slår for at løse sine problemer.. 

Omsider har jeg dog fået ham til at skrive til skolen, men det er som om han bare fejer det lidt væk som om det bare er noget pjat og det brænder ikke igennem med alvoren i det her efter min mening.. 

Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op, jeg blev selv mobbet op igennem min folkeskole tid, og ved hvad det kan gøre ved ens psyke.. Men jeg har bare ikke rettigheder til at gøre noget som sådan.. Hvordan kan jeg trænge ind til min mand?? Og hvordan kan jeg støtte min bonus mest muligt? Jeg har snakket med hende om at hun skal huske at komme til mig hver gang der sker noget, men frygter at hun mister tilliden til mig hvis jeg ikke kan få far til at forstå alvoren i det?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2016

PernilleogLouis

Er der evt en mor du kunne snakke med som måske vil tag det mere seriøst? 

Da jeg skrev min bachelor som pædagog skrev jeg om mobning. Kan huske jeg læste en bog hvor det var mobbeofre der fortalte der historier - den ramte virkelig hårdt. Måske du kunne få far til at læse sådan noget - det går op for en hvor forfærdeligt de børn har det - både i øjeblikket men også mange år efter.

og kæmpe skulderklap til dig - godt pigen har dig

Anmeld Citér

25. januar 2016

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

Da jeg skrev min bachelor som pædagog skrev jeg om mobning. Kan huske jeg læste en bog hvor det var mobbeofre der fortalte der historier - den ramte virkelig hårdt. Måske du kunne få far til at læse sådan noget - det går op for en hvor forfærdeligt de børn har det - både i øjeblikket men også mange år efter.

Der er en mor, men ikke en jeg kan snakke med.. Sidst jeg snakkede om noget som helst alvorligt med hende omkring bonus, var det mig der åbenbart havde proppet pigens hoved med vrøvl, og at der ikke var nogen problemer og det var hende og min mand der skulle tage sig af pigen og jeg skulle blande mig uden om hvis der rent faktisk var noget, så det er lidt som at løbe imod en mur 

Min mand er pædagog så ved ikke om det er fordi han ikke vil "belemre" skolen med sådanne ting.. At det er grunden til at han fejer det lidt væk som noget der bare er opspind, med kommentarer som "sådan noget må man forvente der sker når man går i skole" 

Anmeld Citér

25. januar 2016

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

Derud over er jeg selvfølgelig også nød til at tage i perspektiv at jeg ikke bare kan gå til moren bag min mands ryg, da dette jo kan give mig endnu mindre at sige.. Så det er en meget svær balance gang som bonusmor :/

Anmeld Citér

26. januar 2016

Anja82

Jeg ville lytte til barnet og råde hende til hvad hun skal gøre en anden gang.. Jeg ville anerkende hende for at åbne op.. Jeg tror jeg om aftenen ville fortælle far at hun igen har følt sig holdt udenfor/drillet - ikke dyrke det, men nævne det og se om far selv  åbner øjene op.. Måske du skal Google dig frem til en god fagbog om mobning og lån den til dig og ham - pædagoger læser gerne fagstof (er det selv)... Men det kan måske være svært at anerkende at ens eget barn har problemer...

Anmeld Citér

26. januar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Inden det rigtig er kommet igang for alvor.. 

For mit vedkommende står jeg i en rigtig øv situation, jeg er bonusmor til en dejlig pige på 8.. På det sidste har jeg siddet med hende om eftermiddagen og forsøgt at læse lektier, men det bliver oftere og oftere at det bliver en virkelig hård kamp, fordi der er andet der trykker.. Hun har svært ved at koncentrer sig om og læse og vil bare gerne sidde ved tvet eller computeren.. Og går bare lidt imod hende bryder hun total sammen, og jeg får igen og igen fundet frem til at der er børn på hendes skole der har været onde ved hende..

Jeg har flere gange prøvet at råbe far op, men far kommer fra en mindre by på landet og der måtte man bruge mullerne for at komme igennem det, og af en eller anden grund mener han at hun bare skal lære at slå fra sig, det mener jeg dog ikke hun skal for hun skal ikke hverken lærer eller presses derud hvor at man slår for at løse sine problemer.. 

Omsider har jeg dog fået ham til at skrive til skolen, men det er som om han bare fejer det lidt væk som om det bare er noget pjat og det brænder ikke igennem med alvoren i det her efter min mening.. 

Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op, jeg blev selv mobbet op igennem min folkeskole tid, og ved hvad det kan gøre ved ens psyke.. Men jeg har bare ikke rettigheder til at gøre noget som sådan.. Hvordan kan jeg trænge ind til min mand?? Og hvordan kan jeg støtte min bonus mest muligt? Jeg har snakket med hende om at hun skal huske at komme til mig hver gang der sker noget, men frygter at hun mister tilliden til mig hvis jeg ikke kan få far til at forstå alvoren i det?? 

Din bonusdatter har valgt at åbne sig for dig, ergo har du rettigheder. Et ungt menneske/et barn åbner sig ikke altid for sine forældre men for en ridelærer, venindes mor, veninde, lektiehjælper hvad ved jeg. Og nej du kan ikke indkalde skolen til møde om din bonusdatter, men du kan i første omgang få guidet din bonusdatter til at få det her fortalt til den "rigtige" voksen alla læreren. Og tør hun ikke det, så har du som alle andre voksne rettigheder til at sige: jeg tager med og støtter dig. 

I og med du er bonus og ikke ridelærer, så er det nok meget godt at sige til far: jeg tager med og støtter din datter, for hun har betroet sig til mig, vist mig tillid og det vil jeg selvsagt handle på. Optimalt er det far der tager kontakt, men på den anden side har hun netop ikke betroet sig til ham, men til dig. 

Så nej du har ikke rettigheder, men din bonus datter har rettigheder og hun har talt hånden ud til en voksen og så er det vigtigt hånden bliver taget for ellers mister hun tilliden. Har du forresten spurgt hende om du måtte sige det til hendes far? Jeg har haft børn der har betroet sig til mig og er det ikke noget hvor forældre SKAL vide det, spørger jeg altid om jeg må sige det videre. Er det noget forældre SKAL vide forklarer jeg altid, at det skal jeg sige videre og giver dem chancen for selv at sige det fx at de ryger hash. Nå sidespor, men ville bare huske dig på at beholde hendes tillid for det er essentielt for hende at have den og kæmpe kaudot til dig at hun har tillid til dig.

Anmeld Citér

26. januar 2016

Anonym

Jeg er selv bonus mor, og hvis min bonus sagde sådan til mig og ikke faren og faren ikke ville gøre noget, havde jeg da selv ringet til læreren. Men nu har jeg så også et godt forhold til skolen da det tit er mig der afleverer og henter. 

Anmeld Citér

27. januar 2016

Anonym trådstarter

Puha, det har siddet som en knude i maven indtil i dag. Manden skrev jo til skolen efter jeg havde presset på med at det SKULLE nævnes for bonus klasselærer.. Og det har åbenbart været det bedste, for den lærer er filme fantastisk selvom jeg kun har mødt hende enkle gange.

Hun har åbenbart haft fat i bonus i dag og fået lavet møder med de forskellige børn der har været efter bonus, og nu skal der være et tæt samarbejde for at sikre at bonus trives i skolen og sådanne ting ikke sker igen.. Jeg er meget glad også selvom det har været frustrerende ikke at kunne trænge igennem til min mand i første omgang, men det at bonus lærer har udtrykt vigtigheden i det her har på en eller anden måde fået hans øjne lidt op, og han kan nu godt se at det måske faktisk var godt at jeg pressede på og ikke bare lod stå til 

Tak fordi I lyttede og kom med gode råd! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.