Plukkeveer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

338 visninger
7 svar
1 synes godt om
25. januar 2016

Anonym trådstarter

Hejsa Bliver hele maven hård undrer en plukkeve? Eller kan en plukkeve godt bare være i halvdelen af det område hvor livmoderen er? Min mave har en del gange i dag været hård øverst - altså under brystet og ned til navlen, hvor maven under navlen var blød. Kan det være pga plukkeveer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Hvor langt er du henne? Det kan godt være lidt svært at vurdere om det er en plukkeve, eller om det er baby der "møffer" sig op mod ribbene... 

Anmeld Citér

25. januar 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Hvor langt er du henne? Det kan godt være lidt svært at vurdere om det er en plukkeve, eller om det er baby der "møffer" sig op mod ribbene... 

Jeg er i uge 29+5 i dag

Anmeld Citér

25. januar 2016

baby_drømme

Anonym skriver:

Hejsa Bliver hele maven hård undrer en plukkeve? Eller kan en plukkeve godt bare være i halvdelen af det område hvor livmoderen er? Min mave har en del gange i dag været hård øverst - altså under brystet og ned til navlen, hvor maven under navlen var blød. Kan det være pga plukkeveer?

Ja, det er plukveer  Jeg oplevede også at min mave blev hård nogle steder og ikke over det hele 

Anmeld Citér

25. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Så er vi nogenlunde lige langt. Fik én da jeg var ved jordemoder for en uge eller to siden... Her sagde hun at det bare var baby der møvede,  fordi jeg var blød for neden. Hun sagde samtidig at det var svært for de fleste kvinder at mærke forskel...

Anmeld Citér

25. januar 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Så er vi nogenlunde lige langt. Fik én da jeg var ved jordemoder for en uge eller to siden... Her sagde hun at det bare var baby der møvede,  fordi jeg var blød for neden. Hun sagde samtidig at det var svært for de fleste kvinder at mærke forskel...

Jeg håbede også lidt at det bare er baby der møver rundt. Det sker nemlig flere gange i timen..

Anmeld Citér

26. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Jeg håbede også lidt at det bare er baby der møver rundt. Det sker nemlig flere gange i timen..

Det lyder også af mange - dobbelttjek da evt. lige med jordemoder eller egen læge, hvis du er utryg?

Anmeld Citér

26. januar 2016

Dorthe1986

Jeg havde stort set ingen plukkeveer i min sidste graviditet, først den sidste uge inden jeg fødte. Og udover at maven blev hård, så strammede det i hele maven. Man kunne mærke at det ligesom var en muskel der trak sig sammen, dog uden det gjorde ondt. Jeg mistede bar pusten af dem.

Jeg synes ikke jeg var i tvivl om hvorvidt det var min dreng der møvede rundt eller om det var plukkeveer. Når han møvede så blev maven hård der hvor han møvede hen, men ved plukkeveer var det altså den der strammende fornemmelse.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.