Hvis man skal overtage huset 100% ved skilsmisse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

857 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. januar 2016

Anonym trådstarter

hvordan foregår det så? Og er der mange omkostninger ved det via banken?

jeg går og overvejer kraftigere og kraftigere at slutte vores forhold. Følelserne er simpelthen væk.  

men hvordan foregår det hvis jeg skal købe ham ud af vores hus? Han vil ikke have råd til at blive her alene. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2016

Rockertand

Anonym skriver:

hvordan foregår det så? Og er der mange omkostninger ved det via banken?

jeg går og overvejer kraftigere og kraftigere at slutte vores forhold. Følelserne er simpelthen væk.  

men hvordan foregår det hvis jeg skal købe ham ud af vores hus? Han vil ikke have råd til at blive her alene. 

Først og fremmest skal huset vurderes af uvildig part.

Dernæst skal din bank regne på, om du kan godkendes til at købe huset (hvis der er friværdi, skal din kommende eks jo selvsagt godtgøres økonomisk, men dette kan jo også risikere at forøge gælden så meget, at du ikke har råd til at sidde der), vær opmærksom på at gebyrer kan forhandles væk, mens tinglysning osv.  er ekstraudgifter.

Hvis alt flasker sig, og alle parter kan blive enige (her skal der advokathjælp indover), skal dokumenter udfærdiges, og købet gennemføres som vanligt, dog uden yderligere ejendomsmæglerbistand som vanligt.

Anmeld Citér

25. januar 2016

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Først og fremmest skal huset vurderes af uvildig part.

Dernæst skal din bank regne på, om du kan godkendes til at købe huset (hvis der er friværdi, skal din kommende eks jo selvsagt godtgøres økonomisk, men dette kan jo også risikere at forøge gælden så meget, at du ikke har råd til at sidde der), vær opmærksom på at gebyrer kan forhandles væk, mens tinglysning osv.  er ekstraudgifter.

Hvis alt flasker sig, og alle parter kan blive enige (her skal der advokathjælp indover), skal dokumenter udfærdiges, og købet gennemføres som vanligt, dog uden yderligere ejendomsmæglerbistand som vanligt.

Okay. Det hjalp mig overhovedet ikke  fatter hat af den slags. Vi har ikke haft huset ret længe, så jeg vil skyde på at værdien er den samme og friværdi er der ingen af endnu. 

Men det lyder umiddelbart ligeså omstændigt som at købe til at starte med. 

Anmeld Citér

25. januar 2016

MoarMoar

Du går i banken og får lavet en beregning, så du kan se om du overhovedet har råd/mulighed for at overtage huset. Så tager du kontakt til en advokat der kan hjælpe med at lave papirer mm for dig. 

Ja, der vil være omkostninger til gældsovertagelse og udarbejdelse af nyt skøde hos advokaten. 

Anmeld Citér

25. januar 2016

Anonym trådstarter

MoarMoar skriver:

Du går i banken og får lavet en beregning, så du kan se om du overhovedet har råd/mulighed for at overtage huset. Så tager du kontakt til en advokat der kan hjælpe med at lave papirer mm for dig. 

Ja, der vil være omkostninger til gældsovertagelse og udarbejdelse af nyt skøde hos advokaten. 

Okay.. Pyha. Irriterende det skal være så omstændigt. 

Anmeld Citér

25. januar 2016

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Okay. Det hjalp mig overhovedet ikke  fatter hat af den slags. Vi har ikke haft huset ret længe, så jeg vil skyde på at værdien er den samme og friværdi er der ingen af endnu. 

Men det lyder umiddelbart ligeså omstændigt som at købe til at starte med. 

Det er lige så omstændigt. 

Men som de andre siger - start med at ringe til banken og hør ad om de vil regne på om du kan sidde i det alene

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.