Fjernelse af den ene æggestok og HPV-VIRUS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.301 visninger
11 svar
4 synes godt om
25. januar 2016

Lowlow

Hejsa alle. 

- Jeg var ved lægen D 2 November pga udeblivende mens. Min læge mente det var fordi at jeg havde en cyste men ville ikke sende mig til scanning. D 1 december blev jeg så nød til at tage til lægevagten pga jeg var SÅudspilet at jeg lignede en gravid og jeg havde så mange smerter ��. Hun sendte mig akut til scanning dagen efter og ganske rigtigt havde jeg en cyste på min ene æggestok ( 10cm lang, 4,5cm bred).  Min mens kom først D 12-13 december igen. 

Imellem tiden fik jeg svar på mit celleskrab hos egen læge med beskeden om at jeg havde mild form for HPV-virus..... 

Jeg skal til ny scanning her D 1 Februar og se om cysten er vokset og lægerne på sygehuset mener at uanset hvad, skal min ene æggestok fjernes fordi de mener at den har snoet sig om æggestokken ����. 

MEN hvad er chancerne for at blive gravid kun med en æggestok?

- Jeg er i min bedste alder ( 22) og smed pillerne i August sidste år.. 

Tusind tak fordi du læste mit indlæg - håber på at der er nogle af jer som har været i min situation som kan give lidt viden ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2016

esioul

Lowlow skriver:

Hejsa alle. 

- Jeg var ved lægen D 2 November pga udeblivende mens. Min læge mente det var fordi at jeg havde en cyste men ville ikke sende mig til scanning. D 1 december blev jeg så nød til at tage til lægevagten pga jeg var SÅudspilet at jeg lignede en gravid og jeg havde så mange smerter ��. Hun sendte mig akut til scanning dagen efter og ganske rigtigt havde jeg en cyste på min ene æggestok ( 10cm lang, 4,5cm bred).  Min mens kom først D 12-13 december igen. 

Imellem tiden fik jeg svar på mit celleskrab hos egen læge med beskeden om at jeg havde mild form for HPV-virus..... 

Jeg skal til ny scanning her D 1 Februar og se om cysten er vokset og lægerne på sygehuset mener at uanset hvad, skal min ene æggestok fjernes fordi de mener at den har snoet sig om æggestokken ����. 

MEN hvad er chancerne for at blive gravid kun med en æggestok?

- Jeg er i min bedste alder ( 22) og smed pillerne i August sidste år.. 

Tusind tak fordi du læste mit indlæg - håber på at der er nogle af jer som har været i min situation som kan give lidt viden ��

Såfremt der er passage i den anden æggeleder, skulle chancen være ok på en. Det kan dog tage lidt længere tid. 

Jeg ville nok høre om muligheden for at få frosset æggestokken de fjerner ned, så mener jeg nemlig de æg der er tilbage deri kan bruges hvis nu det bliver svært. 

Anmeld Citér

25. januar 2016

MorTil3+

Jeg har fået fjernet den ene æggeleder pga en GUL og fik af vide at chancerne er det samme hvis den anden fungerer fint da du så bare har ægløsning fra samme side hver gang. Jeg har selv fået to børn efter den blev fjernet.

Anmeld Citér

25. januar 2016

Lowlow

esioul skriver:

Såfremt der er passage i den anden æggeleder, skulle chancen være ok på en. Det kan dog tage lidt længere tid. 

Jeg ville nok høre om muligheden for at få frosset æggestokken de fjerner ned, så mener jeg nemlig de æg der er tilbage deri kan bruges hvis nu det bliver svært. 

Tak for svar ��. 

Men jeg tænker at hvis min æggestok bliver fjernet pga cysten har snoet sig omkring, så er æggestokken vel død? 

Anmeld Citér

25. januar 2016

Lowlow

MorTil3+ skriver:

Jeg har fået fjernet den ene æggeleder pga en GUL og fik af vide at chancerne er det samme hvis den anden fungerer fint da du så bare har ægløsning fra samme side hver gang. Jeg har selv fået to børn efter den blev fjernet.

Ja selvfølgelig, det giver jo egentlig god mening når man lige får bekræftet sine tanker 

Men har det taget længere tid for dig, med kun en æggestok?  Og har det givet nogle bivirkninger? 

Tak for svar!! 

Anmeld Citér

25. januar 2016

MorTil3+

Lowlow skriver:

Ja selvfølgelig, det giver jo egentlig god mening når man lige får bekræftet sine tanker 

Men har det taget længere tid for dig, med kun en æggestok?  Og har det givet nogle bivirkninger? 

Tak for svar!! 

Det er æggelederen jeg har fået fjernet ikke æggestok. Men princippet tænker jeg er det samme, altså at ægløsning kommer fra samme side hver måned. Ved faktisk ikk om det har taget længere tid, vi har ca brugt omkring et år på alle børnene, men det har ikke været sådan at vi har tjekket ægløsnings dage osv. Vi har aldrig brugt prævention, han trækker sig når han kommer. Men ca et år før mine graviditeter har han ikke trukket sig. Mine børn er fra 06, 12 og 15. Og har så haft en GUL i 09 og fik en kirurgisk abort i 14 da det var et vindæg (kaldte de det).

Anmeld Citér

25. januar 2016

An&Jo

Synes du skal snakke med lægen om det, for jeg kan høre at man får noget forskelligt at vide.. 

Jeg har haft en GUL og fik i den forbindelse den ene æggeleder fjernet. Jeg har fået afvide at det kan være sværere for mig at opnå naturlig graviditet end for andre. 

Da min eksmand og jeg skulle begynde i fertilitetsbehandling blev vi også sendt direkte til reagensglas fremfor inseminering da chancen for at det ville lykkes med inseminering var så lille at den var nærmest ikke eksisterende. Dette fik vi afvide var på grund af jeg kun har en æggeleder.. Så vend det med lægerne..

Anmeld Citér

25. januar 2016

modesty

MorTil3+ skriver:

Meget mærkelig og helt forkert oplysning. Man får stadig ægløsning (nogenlunde) skiftevis på hver side efter den ene æggeleder er fjernet. 

Anmeld Citér

25. januar 2016

MorTil3+

modesty skriver:

Meget mærkelig og helt forkert oplysning. Man får stadig ægløsning (nogenlunde) skiftevis på hver side efter den ene æggeleder er fjernet. 

Nej for så ville man jo kun have mens hver anden måned og kan selv tydeligt mærke ægløsningen i venstre side hver eneste måned.

Anmeld Citér

25. januar 2016

modesty

Nej for så ville man jo kun have mens hver anden måned og kan selv tydeligt mærke ægløsningen i venstre side hver eneste måned.

Du har ægløsning fra din æggestok, ikke din æggeleder. Du producerer stadig æg i begge sider selvom æggelederen er fjernet. Jeg blev scannet 8 mdr i streg efter fjernelse af den ene æggeleder og havde skiftevis æl på den ene og den anden side.

Du kan have nul æggeledere og du vil stadig have menstruation hver måned. De to ting har intet med hinanden at gøre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.