D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:
Jeg er en kvinde på 26, sund og rask mor til tre, med fast partner gennem ti år. Hvilke former for beskyttelse mod graviditet kan i anbefale? Og får man stadig et underlivstjek for at kunne få præventation? Jeg hader det nemlig! Efter tre graviditeter med div tjek osv vil jeg egentlig gerne ha mit underliv i fred. Mvh mig 
Jeg har p-stav og er ret glad for den.
Dog krævede det lidt "overtalelse" min læge før jeg kunne få den. Han sagde at det ikke var noget han ville anbefale, da der er andre, billigere muligheder. Men da jeg er blevet gravid på p-piller der blev taget korrekt og havde store problemer med spiral ville jeg gerne have p-stav, som jeg kendte fra min søster der havde/har god erfaring med den.
De første 3 mdr blødte jeg ca hver anden uge, hvilket selvfølgelig ikke var super sjovt, men det er gået over igen. Jeg har ikke nogen regelmæssig blødning lige nu, men mellem de to seneste blødninger gik der ca 5 uger. - Det er til at leve med synes jeg 
Derudover bløder jeg meget mindre kraftigt og har ingen smerter! - Normalt har jeg ellers meget kraftig blødning og er sengeliggende 1-2 dage ved hver mens pga smerter. Af den grund har jeg også fået tilskud til p-staven så den er blevet meget billigere for mig 
Så vidt jeg ved er det normalt lægen der sætter staven ind i armen. Tror ikke man skal have underlivstjek der.
Jeg fik den sat ind ved min gyn, da den lægen der kan finde ud af det var gået på barsel. Jeg fik tilbudt et underlivstjek (og takkede ja), men havde ikke behøvet det hvis jeg ikke havde lyst.
Anmeld
Citér