Præventation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

456 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. januar 2016

Anonym trådstarter

Jeg er en kvinde på 26, sund og rask mor til tre, med fast partner gennem ti år. Hvilke former for beskyttelse mod graviditet kan i anbefale? Og får man stadig et underlivstjek for at kunne få præventation? Jeg hader det nemlig! Efter tre graviditeter med div tjek osv vil jeg egentlig gerne ha mit underliv i fred. Mvh mig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2016

Muffinmus

Min læge anbefaler kun fire.

Kondom

Mini piller

P-piller 

Spiral 

Har ellers har p-ring før, men hun siger der er større chancer for blodpropper mm ved flere præparater der bruges.

Overvejer Spiral,  har bare hørt flere grimme historier fra folk og kan ikke lide ideen om athave fremmedlegemer i kroppen jeg illegale umiddelbart selv kan tage ud.

Anmeld Citér

25. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg er en kvinde på 26, sund og rask mor til tre, med fast partner gennem ti år. Hvilke former for beskyttelse mod graviditet kan i anbefale? Og får man stadig et underlivstjek for at kunne få præventation? Jeg hader det nemlig! Efter tre graviditeter med div tjek osv vil jeg egentlig gerne ha mit underliv i fred. Mvh mig 

Jeg har p-stav og er ret glad for den.

Dog krævede det lidt "overtalelse" min læge før jeg kunne få den. Han sagde at det ikke var noget han ville anbefale, da der er andre, billigere muligheder. Men da jeg er blevet gravid på p-piller der blev taget korrekt og havde store problemer med spiral ville jeg gerne have p-stav, som jeg kendte fra min søster der havde/har god erfaring med den. 

De første 3 mdr blødte jeg ca hver anden uge, hvilket selvfølgelig ikke var super sjovt, men det er gået over igen. Jeg har ikke nogen regelmæssig blødning lige nu, men mellem de to seneste blødninger gik der ca 5 uger. - Det er til at leve med synes jeg

Derudover bløder jeg meget mindre kraftigt og har ingen smerter! - Normalt har jeg ellers meget kraftig blødning og er sengeliggende 1-2 dage ved hver mens pga smerter. Af den grund har jeg også fået tilskud til p-staven så den er blevet meget billigere for mig

Så vidt jeg ved er det normalt lægen der sætter staven ind i armen. Tror ikke man skal have underlivstjek der.

Jeg fik den sat ind ved min gyn, da den lægen der kan finde ud af det var gået på barsel. Jeg fik tilbudt et underlivstjek (og takkede ja), men havde ikke behøvet det hvis jeg ikke havde lyst. 

Anmeld Citér

25. januar 2016

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Min læge anbefaler kun fire.

Kondom

Mini piller

P-piller 

Spiral 

Har ellers har p-ring før, men hun siger der er større chancer for blodpropper mm ved flere præparater der bruges.

Overvejer Spiral,  har bare hørt flere grimme historier fra folk og kan ikke lide ideen om athave fremmedlegemer i kroppen jeg illegale umiddelbart selv kan tage ud.

Spiral tør jeg slet ikke kaste mig ud i. Har simpelthen hørt de rene gysere fra både min mor, søster og en veninde. Det magter jeg ikke lige. Egentlig har jeg ikke den vilde lyst til at fylde min krop med alt muligt mærkeligt. Men det kondom der. Arg det er altså ikke så fedt mere. Jeg skal hverken ha flere børn- eller ikke ha flere børn  så det går heller ikke at blive steriliseret. Ih altså. Gid man kunne nøjes med at blive gravid hvis man havde lyst. Og så ellers bare knalde som kaniner til hverdag uden risiko 

Anmeld Citér

25. januar 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Jeg har p-stav og er ret glad for den.

Dog krævede det lidt "overtalelse" min læge før jeg kunne få den. Han sagde at det ikke var noget han ville anbefale, da der er andre, billigere muligheder. Men da jeg er blevet gravid på p-piller der blev taget korrekt og havde store problemer med spiral ville jeg gerne have p-stav, som jeg kendte fra min søster der havde/har god erfaring med den. 

De første 3 mdr blødte jeg ca hver anden uge, hvilket selvfølgelig ikke var super sjovt, men det er gået over igen. Jeg har ikke nogen regelmæssig blødning lige nu, men mellem de to seneste blødninger gik der ca 5 uger. - Det er til at leve med synes jeg

Derudover bløder jeg meget mindre kraftigt og har ingen smerter! - Normalt har jeg ellers meget kraftig blødning og er sengeliggende 1-2 dage ved hver mens pga smerter. Af den grund har jeg også fået tilskud til p-staven så den er blevet meget billigere for mig

Så vidt jeg ved er det normalt lægen der sætter staven ind i armen. Tror ikke man skal have underlivstjek der.

Jeg fik den sat ind ved min gyn, da den lægen der kan finde ud af det var gået på barsel. Jeg fik tilbudt et underlivstjek (og takkede ja), men havde ikke behøvet det hvis jeg ikke havde lyst. 

Pengene er i og for sig intet problem. Men alle de blødninger er ikke lige sagen. Jeg har ikke verdens største tålmodighed. Gid man bare kunne få mens til at blive helt væk sammen med muligheden for graviditet indtil man skulle bruge den. For ellers er det jo faktisk bare til besvær kun  Jeg ligger os bare død af smerter hver gang. Men sådan er det for alle kvinderne i min familie. Øv bøv. 

Anmeld Citér

25. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Pengene er i og for sig intet problem. Men alle de blødninger er ikke lige sagen. Jeg har ikke verdens største tålmodighed. Gid man bare kunne få mens til at blive helt væk sammen med muligheden for graviditet indtil man skulle bruge den. For ellers er det jo faktisk bare til besvær kun  Jeg ligger os bare død af smerter hver gang. Men sådan er det for alle kvinderne i min familie. Øv bøv. 

Jeg synes 3 mdr er godt givet ud hvis det betyder 3 års beskyttelse for graviditet og små, smertefrie menstruationer

Men min søster f.eks. havde 2 små pletblødninger med 14 dages mellemrum lige da hun fik den, og derefter har hun kun blødt 1 gang om året. Så det er ikke til at vide hvordan kroppen vil reagere på det. Min krop var lidt længere om at finde sig til rette med det, men som sagt når jeg ikke skal bekymre mig om smerter, kraftig mens og graviditet de næste tre år, så synes jeg det er det værd

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.