Graviditet og fysisk sygdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.126 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. januar 2016

Tanja.mp

Hej alle.

Jeg ved ikke om det passer i denne kategori, men nu prøver jeg.

Jeg vil gerne være gravid. Jeg har i forvejen en søn, men vidste ikke at jeg havde systemisk sklerodermi - bindevævssygdom på daværende tidspunkt. Jeg fik først diagnosen i efteråret 2014.

Så nu er mit spørgsmål - Er der nogen herinde som har været gravid med samme diagnose inden for det sidste år eller som evt. er gravid nu, som måske kan svare på, hvad graviditet, sygdom og medicin betyder ?

Og evt. nogen som står selv med sit nuværende barn og som også kommer til at stå selv med det næste ?

Jeg har søgt på nettet, men kan ikke rigtig finde noget ��

På forhånd tak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2016

Annesofievp

Hej!

Jeg ved godt det er et stykke tid siden du lavede opslaget nu - men jeg har systemisk Sklerodermi og er gravid i uge 23 :-)

Har indtilvidere ikke haft nogen komplikationer, men vil meget gerne høre også hvis nogen skulle have erfaringer med sklerodermi og graviditet..

Har fået af vide af min læge at gravide med Sklerodermi har  øget risiko for tidlig fødsel og at barnet ikke vokser helt så meget som andre og at d et derfor kræver lidt øget opmærksomhed, extra ultralydsscanninger, osv. . men ellers siger han at det plejer at gå fint 

Er det stadig aktuelt for dig? Hvis det er kan vi måske holde hinanden lidt opdateret med ting i forbindelse med sygdommen osv.?

Anmeld Citér

21. juni 2016

MissTas

Annesofievp skriver:

Hej!

Jeg ved godt det er et stykke tid siden du lavede opslaget nu - men jeg har systemisk Sklerodermi og er gravid i uge 23 :-)

Har indtilvidere ikke haft nogen komplikationer, men vil meget gerne høre også hvis nogen skulle have erfaringer med sklerodermi og graviditet..

Har fået af vide af min læge at gravide med Sklerodermi har  øget risiko for tidlig fødsel og at barnet ikke vokser helt så meget som andre og at d et derfor kræver lidt øget opmærksomhed, extra ultralydsscanninger, osv. . men ellers siger han at det plejer at gå fint 

Er det stadig aktuelt for dig? Hvis det er kan vi måske holde hinanden lidt opdateret med ting i forbindelse med sygdommen osv.?

Er det en kronisk autoimmun sygdom? Eller  

Anmeld Citér

22. juni 2016

Annesofievp

MissTas skriver:

Er det en kronisk autoimmun sygdom? Eller  

Ja, det er det :-)

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/huden/sklerodermi/

Anmeld Citér

22. juni 2016

MissTas

Annesofievp skriver:

Ja, det er det :-)

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/huden/sklerodermi/

Har selv en autoimmun sygdom, dog ikke den samme som jer, men autoimmun hepatitis med skrumpelever. Tænker vores situation er ens på trods af forskellig sygdom fik den konstateret for 4,5 år siden og er i dag 26 år. Jeg venter barn nr. 2 nu og har også fået at vide at jeg har en let øget risiko for for tidlig fødsel samt lav vækst ved barnet. Jeg går til ekstra kontroller både med sygdom og graviditeten samt ekstra scanninger for at følge barnet. Jeg får 3 slags forskellig medicin. 

Anmeld Citér

3. juli 2016

Tanja.mp

Annesofievp skriver:

Hej!

Hej

Tak for dit svar. Det er desværre ikke aktuelt mere/endnu da jeg er gået hen og fået kæreste på. Og det er lige tidligt nok i forholdet endnu ��

Jeg havde fundet en sæddonor, der vil have hjulpet mig, men fik arbejde, så vi vil lige trække det halvanden års tid endnu, og så dukkede der en kæreste op i stedet.

Men jeg har en søn i forvejen, jeg vidste dog ikke på daværende tidspunkt at jeg havde sygdommen. Men han var meget stresset inde i min mave, hvilket gjorde at jeg skulle til scanninger rimelig ofte. Jeg gik også over tid, da han ikke vil ud.

Men har fået af vide, at det kræver en masser af ekstra scanninger, at man ikke må gå over tid, at man skal have kejsersnit, man skal sygemeldes fra start, at der er større risiko for at få et sygt barn osv. Er det sådan for dig ? Jeg er meget bekymret for min næste graviditet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.