Annesofievp skriver:
Hej!
Jeg ved godt det er et stykke tid siden du lavede opslaget nu - men jeg har systemisk Sklerodermi og er gravid i uge 23 :-)
Har indtilvidere ikke haft nogen komplikationer, men vil meget gerne høre også hvis nogen skulle have erfaringer med sklerodermi og graviditet..
Har fået af vide af min læge at gravide med Sklerodermi har øget risiko for tidlig fødsel og at barnet ikke vokser helt så meget som andre og at d et derfor kræver lidt øget opmærksomhed, extra ultralydsscanninger, osv. . men ellers siger han at det plejer at gå fint 
Er det stadig aktuelt for dig? Hvis det er kan vi måske holde hinanden lidt opdateret med ting i forbindelse med sygdommen osv.?
Hej 
Tak for dit svar. Det er desværre ikke aktuelt mere/endnu da jeg er gået hen og fået kæreste på. Og det er lige tidligt nok i forholdet endnu
Jeg havde fundet en sæddonor, der vil have hjulpet mig, men fik arbejde, så vi vil lige trække det halvanden års tid endnu, og så dukkede der en kæreste op i stedet.
Men jeg har en søn i forvejen, jeg vidste dog ikke på daværende tidspunkt at jeg havde sygdommen. Men han var meget stresset inde i min mave, hvilket gjorde at jeg skulle til scanninger rimelig ofte. Jeg gik også over tid, da han ikke vil ud.
Men har fået af vide, at det kræver en masser af ekstra scanninger, at man ikke må gå over tid, at man skal have kejsersnit, man skal sygemeldes fra start, at der er større risiko for at få et sygt barn osv. Er det sådan for dig ? Jeg er meget bekymret for min næste graviditet.
Anmeld
Citér