Regler om ferie efter barsel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

269 visninger
3 svar
0 synes godt om
24. januar 2016

Manna

Hvordan er mon reglerne vedrørende afholdelse af "gammel" ferie når man kommer tilbage fra barsel.

Kan arbejdsgiver bestemme hvornår den skal afholdes eller har man ret til at afholde den i forlængelse af forældreprloven hvis det er det man ønsker?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg er ret sikker på, at du ikke har krav på at holde det i forlængelse af din barsel. Når din barsel slutter, så er du på samme vilkår som andre, der gerne vil holde ferie. Men de fleste arbejdsgivere vil da sikkert forsøge at imødekomme dit ønske, hvis det kan lade sig gøre. Du har selvfølgelig krav på at afholde det indenfor det givne ferieår. Eller alternativt at få det overført til næste ferieår. Nogle steder kan man også få det udbetalt.

Anmeld Citér

24. januar 2016

pernille.23

Min leder har ved begge mine barsler foretrukket at jeg har lagt noget ferie, da begge mine børn er født om sommeren, har jeg haft 12 ugers ferie når jeg kom tilbage, har begge gange lagt 7 ugers ferie i forlængelse og har så haft 5 uger til ferie og barn syg.. Men hun har på ingen måde tvunget mig til at holde noget eller bestemt hvor meget.. Er på barsel nu, og vi lavede planen for barsel og ferie indenfor de første 8 uger( mener jeg)

Anmeld Citér

25. januar 2016

Manna

Tak for jeres svar begge to.

Det ser du somom der ikke er nogle faste regler.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.