Sidde med ved bordet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

980 visninger
8 svar
6 synes godt om
24. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Gør jeres børn det uden at brokke sig?

Lenora på 1½ år er for nyligt begyndt at brokker sig helt vildt over at skulle sidde ved bordet at spise. F.eks. i dag, hun sad pænt på sin stol og nærmest råbte "Mad nu, mad nu, mad nu!"
Da jeg så havde sat tallerkenerne på bordet og ville give hende hagesmæk på blev hun helt hysterisk. Hun ville ikke have hagesmæk på, hun ville ikke sidde på stolen, hun ville ikke ned og hun ville i hvert fald ikke spise noget...

Det endte med at hun sad på mit skød mens vi begge spiste fra min tallerken. Det er i og for sig også okay, men det undrer mig bare, da hun ellers har siddet ved bordet hver morgen og aften siden hun var 6 mdr...

Det er kun herhjemme hun er sådan. I går da vi spiste hos mormor og morfar var der ingen problemer og i vuggestuen er der heller ikke problemer. 

Det skal siges at hun den sidste uges tid har været syg on/off, hvor hun ikke rigtig har haft nogen appetit og derfor ikke har spist aftensmad. Hun er dog rask og har fået appetitten tilbage.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2016

Sprit25

Sådanne faser har skiderikken også herhjemme. Vi lader hende gå men bliver selv siddende. Så kan hun komme som hun selv ønsker. Så når vi er færdige rydder vi også venter lidt så får hun tilbudt et stykke brød

Anmeld Citér

24. januar 2016

SandraXOXO

Sådan nogle perioder havde vi også med mokken herhjemme. Nu er hun lige fyldt tre og har taget det skridtet videre til at løbe skrigende fra bordet hvis hun ikke lige får sin vilje, smækker med sin dør og hyler og skriger... Fordi kartoflerne feks var skåret ud forkert  det dejligt ikk 

Anmeld Citér

24. januar 2016

AnonymMor

Sådan en periode havde min datter også lige omkring 1,5 års alderen og det var nøjagtigt som du beskriver.. Det stod på i noget tid og nogle dage var værre end andre.. Men pludselig holdt det op igen fra dag til dag.. 

Det vi gjorde var at sætte hende til bordet og serverer maden som fast rutine og gik hun helt amok så vendte vi hende væk fra bordet eller lod hende gå.. Når hun så var faldt ned igen fik hun lov at spise på mit skød og så gik det nogenlunde med at få lidt mad i hende..

tror bare det er en fase de lige skal i gennem i den alder 

Anmeld Citér

24. januar 2016

Sprit25

SandraXOXO skriver:

Sådan nogle perioder havde vi også med mokken herhjemme. Nu er hun lige fyldt tre og har taget det skridtet videre til at løbe skrigende fra bordet hvis hun ikke lige får sin vilje, smækker med sin dør og hyler og skriger... Fordi kartoflerne feks var skåret ud forkert  det dejligt ikk 

Herhjemme nægtede vi at spise aftensmad fordi det var den forkerte halvdel af bøffen, jeg skar ud!! 

Forældre. Vi fatter heller kke noget. 

Anmeld Citér

24. januar 2016

SandraXOXO

Hahaha 

Anmeld Citér

24. januar 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Gør jeres børn det uden at brokke sig?

Lenora på 1½ år er for nyligt begyndt at brokker sig helt vildt over at skulle sidde ved bordet at spise. F.eks. i dag, hun sad pænt på sin stol og nærmest råbte "Mad nu, mad nu, mad nu!"
Da jeg så havde sat tallerkenerne på bordet og ville give hende hagesmæk på blev hun helt hysterisk. Hun ville ikke have hagesmæk på, hun ville ikke sidde på stolen, hun ville ikke ned og hun ville i hvert fald ikke spise noget...

Det endte med at hun sad på mit skød mens vi begge spiste fra min tallerken. Det er i og for sig også okay, men det undrer mig bare, da hun ellers har siddet ved bordet hver morgen og aften siden hun var 6 mdr...

Det er kun herhjemme hun er sådan. I går da vi spiste hos mormor og morfar var der ingen problemer og i vuggestuen er der heller ikke problemer. 

Det skal siges at hun den sidste uges tid har været syg on/off, hvor hun ikke rigtig har haft nogen appetit og derfor ikke har spist aftensmad. Hun er dog rask og har fået appetitten tilbage.

Sådan kan min datter også godt finde på, især hvis hun er træt eller hvis nogen forsøger at give hende hagesmæk på for det bruger vi andre jo ikke...

Anmeld Citér

24. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Sprit25 skriver:

Sådanne faser har skiderikken også herhjemme. Vi lader hende gå men bliver selv siddende. Så kan hun komme som hun selv ønsker. Så når vi er færdige rydder vi også venter lidt så får hun tilbudt et stykke brød

Hun ville jo netop ikke bare gå. Hun blev endnu mere hysterisk da jeg ville sætte hende ned på gulvet, og lavede totalt jelly-ben..

Ellers ville jeg nemlig have gjort præcis det samme. Men hun hægtede sig bare fast som en koala unge, og slappede egentlig af, når bare jeg holdt hende. 

Men jeg kan læse på de andres svar at det egentlig er meget normalt. Puha, the bliss of parenthood

Anmeld Citér

24. januar 2016

Sprit25

MummiT skriver:

Hun ville jo netop ikke bare gå. Hun blev endnu mere hysterisk da jeg ville sætte hende ned på gulvet, og lavede totalt jelly-ben..

Ellers ville jeg nemlig have gjort præcis det samme. Men hun hægtede sig bare fast som en koala unge, og slappede egentlig af, når bare jeg holdt hende. 

Men jeg kan læse på de andres svar at det egentlig er meget normalt. Puha, the bliss of parenthood

Så hold hende Hvis det hjælper  
Min datter har også en ide om at hun lægger sig helt fladt på ryggen på gulvet… hun skriger ikke, hun siger ikke noget hun ligger der bare De unger altså

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.