rogerrasch skriver:
hvad gør man hvis ens partner har børnene i ulige uger og der så er årsskifte og det så ryger over i lige uger??? hvad siger statsforvaltningen evt. osv...
Sagen er den at min svoger og hans x er gået fra hinanden for langt tid siden, min svoger havde normalt børnene i ulige uger men hans x kæreste forlangte at han tog børnene i denne weekend selvom han også havde den i sidste weekend selvom han havde planer, det ender så ud i at i morges ringer han og spørger om vi kan tage børnene da der holdte en flyttebil og ventede på ham og hun var ikke dukket op kl 8 i morges for at hente børnene som aftalt da hun har været til fest igår og ikke var istand til at køre, så jeg sagde ja og regnede med at hun ville komme tidligt på eftermiddagen, men hun skrev så at det normalt er den uge min svoger har børnene så hun først vil hente kl 19 i aften...
what to do??? hvad ville forvaltningen gøre hvis det skulle ende den vej??
Der er mange der har fået lidt rod i det med ugerne fordi der pludselig var 53 uger sidste år, altså er man gået fra uge 53 til uge 1 = 2 ulige uger i streg, så nogen vælger at fortsætte med hver 2. Uge så man skifter fra lige til ulige eller omvendt, andre har holdt fast i at den der har de ulige uger har haft ungerne 2 uger i streg så vedkommende fortsætter med at have dem de ulige uger efter årsskiftet.
Jeg ved ikke hvordan en samværs resolution fra SF ser ud, men hvis der står direkte at far skal have børnene i ulige uger, så er det vel det der gælder? Med mindre man indbyrdes aftaler det anderledes, så den ene forældre ikke skal springe en uge over pga. De 2 ulige uger i streg?
Anmeld
Citér