nyt job og baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

536 visninger
4 svar
2 synes godt om
23. januar 2016

Waller

I oktober måned blev vi herhjemme enige om at vi vil begynde at arbejde lidt på at få et barn. på dette tidspunkt var jeg ansat som vikar indtil 30/10 - 16 så vi følte at det ville passe perfekt. Men nu er jeg blevet fastansat, hvilket jeg er mega glad for og super taknemlig over, for jeg elsker virkelig mit arbejde! Men hvad nu med baby projektet?? Har vist lidt dårlig samvittighed overfor min chef, når jeg kommer og fortæller hende at jeg er gravid.. er det bare mig der er sippet, eller skal vi sætte projektet lidt på pause i et års tid eller lign.?

Gode råd modtages meget gerne! eller bare lidt opmuntrende ord

God aften herfra

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2016

Mitlivsommooor

sole's verden skriver:

I oktober måned blev vi herhjemme enige om at vi vil begynde at arbejde lidt på at få et barn. på dette tidspunkt var jeg ansat som vikar indtil 30/10 - 16 så vi følte at det ville passe perfekt. Men nu er jeg blevet fastansat, hvilket jeg er mega glad for og super taknemlig over, for jeg elsker virkelig mit arbejde! Men hvad nu med baby projektet?? Har vist lidt dårlig samvittighed overfor min chef, når jeg kommer og fortæller hende at jeg er gravid.. er det bare mig der er sippet, eller skal vi sætte projektet lidt på pause i et års tid eller lign.?

God aften herfra

Tænker aldrig der er et passende tidspunkt, for en kvinde at blive gravid, i forhold til hendes arbejde.

Derfor synes jeg bare, at man skal gøre det når man selv synes man har lyst!  Selvom det selvfølgelig er træls at melde ud til sin nye arbejdsgiver, at man altså er gravid. Men under alle omstændigheder kommer de jo til at undvære en på et tidspunkt

Anmeld Citér

23. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
sole's verden skriver:

God aften herfra

Jeg tror ikke jeg ville sætte det på pause. Der kan jo snildt gå 8 mdr inden du bliver gravid (der er jo mange hvor det tager ca 1 år eller mere endda) og derefter er der også et par måneder til du skal på barsel. 

Desuden så er det jo en "risiko" man tager som chef, når man ansætter en kvinde i den fødedygtige alder

Anmeld Citér

23. januar 2016

Waller

MummiT skriver:

Jeg tror ikke jeg ville sætte det på pause. Der kan jo snildt gå 8 mdr inden du bliver gravid (der er jo mange hvor det tager ca 1 år eller mere endda) og derefter er der også et par måneder til du skal på barsel. 

Desuden så er det jo en "risiko" man tager som chef, når man ansætter en kvinde i den fødedygtige alder

Jeg er hende den heldige som blev ansat da min "konkuret" havde meldt ud at hun gerne ville have et barn inden længe, så derfor valgte min chef at det var mig som skulle ansættes. Tror ikke hun regner med at jeg skal have børn før om mange år. Jeg er "kun" 22 nemlig

Anmeld Citér

23. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
sole's verden skriver:

Jeg er hende den heldige som blev ansat da min "konkuret" havde meldt ud at hun gerne ville have et barn inden længe, så derfor valgte min chef at det var mig som skulle ansættes. Tror ikke hun regner med at jeg skal have børn før om mange år. Jeg er "kun" 22 nemlig

I min bog betyder det altså ikke så meget hvad chefen regner med om det.. Man kan ikke vide hvornår andre vil have børn, heller ikke selvom de er unge. - Jeg var kun 19 da jeg blev mor (Dog ikke planlagt)

Men altså, jeg tror ikke jeg ville sætte det på pause. I kan risikere at der går langt tid inden testen er positiv, og selv hvis den er det snart så er der jo stadig 8 mdr at arbejde i efter den er der

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.