Gravid m. vandcyster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

497 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. januar 2016

Anonym trådstarter

Hej Piger,

Jeg er blevet gravid efter behandling hvor jeg blev overstimuleret. Jeg var til tidlig skanning i uge 7. Hvor de kunne se mine æggstokke stadig var forstørret (kan ikke præcis huske om jeg havde nogen større cyster)

Til NF kunne sygeplejersken se jeg havde været overstimuleret og jeg især i venstre side havde to større cyster. 

Fra uge 10 - har jeg haft ondt i venstre side især når jeg har tisset og blev derfor tjekket for blærebetændelse - som jeg ikke havde. En aften fik jeg så ondt da jeg rejste mig at jeg næsten ikke kunne stå op - når jeg tænker tilbage tror jeg det må have været en cyste der er bristet.

Overvejer lidt om jeg skal kontakte klinikken for at høre hvordan jeg skal forholde mig? Om der skal tjekkes op på mig og om det evt. kan hjælpe at begynde på proteindrikke igen (som jeg blev anbefalet ved overstimuleringen)

Har I oplevet at have cyster og hvordan var de påvirket jer og jeres graviditet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2016

stinemavepine

Jeg havde en cyste under min graviditet. Den voksede en hel del i første del af graviditeten og jeg i starten var den rigtig generende. Derefter fik min voksende livmoder ligesom skubbet til den, så den fik en mere aflang form (den målte ca. 10 x 7 cm) og så mærkede jeg ikke så meget til den. Jeg fik den stadig scannet et par gange fordi den lå så langt nede, så de ville være sikre på, at den ikke kom i vejen, når jeg gik i fødsel.

Til sidst kunne de dog ikke finde den og jeg har netop været til kontrol igen - ca 3 måneder efter fødsel - og den lader til at være klappet sammen. Juhu. Ellers havde de nemlig talt om, at den skulle opereres væk fordi den har været der et par år og vokset on/off. Skal stadig til kontrol igen om 3 måneder, men mon ikke, den har givet op der? 

Jeg synes, du skal høre, om de ikke lige kan scanne og se hvordan det står til med cysterne. Jeg fik at vide, at min skulle fjernes inden uge 22 mener jeg, hvis det var - men heldigvis var jeg jo ikke generet af den længere. Men de kan jo være virkelig smertefulde, og hvis du oplever det, så synes jeg bestemt du skal tjekkes. Plus, hvis de har en vis størrelse er der også højere risiko for at de snor sig rundt om sig selv, hvilket vidst også er noget værre noget.

Jeg håber de går i sig i takt med af livmoderen fylder mere og mere og du ikke skal bekymre dig mere om dem. - Og så KÆMPE TILLYKKE med graviditeten! 

http://stinemavepine.blogspot.dk/

Anmeld Citér

23. januar 2016

Anonym trådstarter

Tusind tak for dit udførlige svar.

Jeg tror måske lige jeg giver klinikken et kald mandag, så jeg ikke går og er nervøs for det. Vil helt undgå operation. Den generer dagligt men ikke noget jeg ikke kan holde ud. Er mere nervøs for de vokser yderligere eller springer. 

Men synes jeg har hørt at efter 1. trimester går de fleste i sig selv. Men jeg har jo så haft rigtig mange pga. behandling. 

Tak for lykønskningen og tillykke med den lille 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.