Trukket i ferie :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

947 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. januar 2016

*Agnete*

Min kæreste læser til social og sundhedsassistent og begyndte uddannelse 11/4 2015 . I sommerferie 2015 skulle han bruge sine feriepenge fra tidligere arbejdsplads . Men i juleferien havde han 14 dages ferie fordi skolen var lukket og der har de trukket ham i løn for en uge .

nogle der ved om dette er ok ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2016

2babygirls

*Agnete* skriver:

Min kæreste læser til social og sundhedsassistent og begyndte uddannelse 11/4 2015 . I sommerferie 2015 skulle han bruge sine feriepenge fra tidligere arbejdsplads . Men i juleferien havde han 14 dages ferie fordi skolen var lukket og der har de trukket ham i løn for en uge .

Hvis det er mens han går på skolen må de ikke, men hvis han var i praktik og holdt ferie må de gerne

Anmeld Citér

22. januar 2016

Fremad

*Agnete* skriver:

Sådan var det også da jeg var på samme uddannelse....

Så det er jeg ret sikker på de gerne må og muligvis har fået besked allerede fra start om dette....

Anmeld Citér

22. januar 2016

rikke33n

*Agnete* skriver:

Prøvede det samme da jeg gik på sosu skole. Hvis han ikke har afholdt alle sine feriedage fra tidl. Arbejdsplads må de gerne. Derefter optjener han ferie gennem uddannelsen som er betalt. 

Anmeld Citér

22. januar 2016

esioul

*Agnete* skriver:

Man skal selv finansiere tvunget lukning, sådan er det også som pædagogstuderende. 

Anmeld Citér

23. januar 2016

DortheL

Der er vist også forskel på, om man er ansat af kommune eller region. Jeg var ansat ved region og fik betalt ferie. Hvor dem der var ved kommunen, blev trukket i ferie (og det var både om det var skole eller praktik)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.