Glad med forbehold og tusind bekymringer. Hjælp !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

229 visninger
0 svar
0 synes godt om
22. januar 2016

Frydshoej

Hej alle dejlige mødre 

Jeg undskylder på forhånd det MEGET lange oplæg

Jeg er 2 gangs gravid 8+5 (historie følger), men jeg har så mange spørgsmål og bekymringer i mit hoved at jeg er bange for det snart eksploderer og føler ikke min læge kan give mig svar, så jeg håber virkelig i kan hjælpe mig med at få lidt ro på 

Min historie:

Jeg har tidligere været gravid, men da jeg var 7+1 blev jeg akut indlagt og hasteopereret, da jeg fik kraftige smerter i min mave og fik vaginal blødning, da jeg blev scannet på hospitalet, fandt de ud af, at jeg var gravid udenfor livmoderen og der var gået hul på æggelederen, så der var sevet 900ml blod ud i min bughule. De fjernede fosteret og æggelederen, og jeg er lykkelig over at sidde her i dag, da jeg på hospitalet fik at vide, at hvis der var gået 30 min længere havde jeg ikke overlevet. 

Vi fik efterfølgende at vide, at det ville blive sværere at blive gravid og der derfor ville gå lang tid, men lidt over 3 mdr. efter min indlæggelse sad jeg med en positiv test og vi blev lykkelige DOG med forbehold, for hvad nu hvis ? Jeg blev scannet, da jeg var 4 uger henne og sygeplejersken bekræftede, at det sad rigtigt  Og jeg har fået det bekræftet via kvalme der plagede mig i 3 uger..

men nu kommer alle mine tanker..

* Er der andre der har været udsat for dette og er blevet gravide, hvor det er lykkedes ?

*  Hvornår kan man høre hjertelyd ? Jeg frygter, at det viser sig der ikke er nogen hjertelyd og at vi skal det samme igennem igen.

* Jeg skal til mit første lægebesøg d.25/1, kan min læge tjekke om der er hjertelyd eller sker det kun på hospitalet ?

* Jeg har en papdatter på 10 år, der bor hos os og jeg er virkelig bange for hendes reaktion når/hvis barnet kommer. Hun ved det allerede nu, da jeg ikke rigtig har kunne skjule det, hverken på maven eller med mine opkastninger og vi har prøvet at forberede hende på, at der er ting der vil ændre sig. Er der nogle gode råd til hvordan jeg gør det lettest for hende ?

Nu et lidt sjovere spørgsmål..

* min mand og jeg har snakket om køn og navne. Jeg er overbevist om at det bliver en pige og han er overbevist om at det bliver en dreng. Vi er blevet enige om et drengenavn, men hvad pigenavne angår er vi overhoved ikke enige. Hvordan er i blevet enige om navne ? 

Jeg håber virkelig der er nogle der kan komme med nogle ideer, tanker eller erfaringer, så jeg kan komme af med nogle af mine bekymrende tanker. Min mand er ikke til den store hjælp, da han mener jeg bare skal slappe af og tage det helt roligt. Hvilket er nemt for ham at sige, da det jo ikke er hans krop og hormoner det går ud over.

Mange Hilsner 

Den lille Mor 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.