Stædighed at sige farvel til håb og drømme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

822 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. januar 2016

Anonym trådstarter

Testede meget svagt positiv d. 25/12 og fint positiv d. 28/12.. 

Var til første scanning d. 12/1 meget tidligt, men skal følges tæt i min graviditet, der var kun en Tom fostersæk får taget blodprøver, har fint stigende hcg, scanning igen mandag d. 18/1 stadigvæk en Tom fostersæk lægen begynder her at snakke om en kirurgisk abort, jeg afslår, får taget ny blodprøve stadigvæk fint stigende hcg, bliver kaldt på gyn afdelingen onsdag d. 20/1 stadigvæk en Tom fostersæk, har ingen smerter eller ubehag, der bliver igen snakket om et kirurgisk indgreb, fortæller dem, at jeg ikke er klar til det endnu, jeg vil have længere tid, bilder mig selv ind det blot er en langsom starter, at jeg ikke er så langt henne, og alle mulige ting, nok en form for benægtelse for hvordan virkelighed er, jeg beder dem om 14 dage, står nu med en tid til scanning hvis der intet er at se, sendes jeg videre til kirurgisk indgreb d. 3/2..

har alm graviditet symptomer som sidst jeg fik et barn, ingen smerter eller ubehag ..

håber og ber til den dukker frem om 12 dage, selvom jeg nok os på sin hvis er indstillet på det er slut for mig i denne omgang ..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Hej med dig

Ventetiden er frygtelig - og føj for en lang omgang du er ude i. Det gør mig ondt at høre. Det er så hårdt at skulle se håbet briste og vinke farvel til drømmen.

Hatten af for at du selv ønsker at vente til alle muligheder er udtømte. Jeg var så udmattet efter nogen tid at jeg nærmest bare ønskede at du "rev plasteret af" så vi kunne komme videre. 

Ønsker det bedste for dig. 

Anmeld Citér

22. januar 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Hej med dig

Ventetiden er frygtelig - og føj for en lang omgang du er ude i. Det gør mig ondt at høre. Det er så hårdt at skulle se håbet briste og vinke farvel til drømmen.

Hatten af for at du selv ønsker at vente til alle muligheder er udtømte. Jeg var så udmattet efter nogen tid at jeg nærmest bare ønskede at du "rev plasteret af" så vi kunne komme videre. 

Ønsker det bedste for dig. 

Psykisk ville det klart være nemmest at bede dem om at afslutte det nu, men kan mærke på mig selv, at hvis jeg traf det valg, vil jeg altid tænke "kunne det være blevet til noget" "var jeg bare ikke så langt henne" "var det bare en langsom starter" i mit eget hovede vil jeg mene jeg er 5 uger maks 6 uger henne nu, min ægløsning ligger sent, derved kan jeg bibeholde mit spinkle håb om den viser sig næste gang, dermed sagt at den skulle kunne vise sig om 12 dage, hvis ikke, vil den aldrig komme frem .. 

Det er forbandet hårdt, et ønske barn uden lige, først glæden ved en positiv test, så sorgen over der intet er at se, så en læge der siger "arg måske gemmer der sig noget der - nej ikke alligevel" det er en følelsesmæssig rutchebane tur alt det her ..

lægerne i onsdags har "dødsdømt" graviditeten men accepterede mit valg, hvor efter lægen så sagde, "så må vi se om 14 dage, hvis den er der, må jeg bide i min gamme hat" 

hvis den er der, får han lov til at bide i to 

Anmeld Citér

22. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Psykisk ville det klart være nemmest at bede dem om at afslutte det nu, men kan mærke på mig selv, at hvis jeg traf det valg, vil jeg altid tænke "kunne det være blevet til noget" "var jeg bare ikke så langt henne" "var det bare en langsom starter" i mit eget hovede vil jeg mene jeg er 5 uger maks 6 uger henne nu, min ægløsning ligger sent, derved kan jeg bibeholde mit spinkle håb om den viser sig næste gang, dermed sagt at den skulle kunne vise sig om 12 dage, hvis ikke, vil den aldrig komme frem .. 

Det er forbandet hårdt, et ønske barn uden lige, først glæden ved en positiv test, så sorgen over der intet er at se, så en læge der siger "arg måske gemmer der sig noget der - nej ikke alligevel" det er en følelsesmæssig rutchebane tur alt det her ..

lægerne i onsdags har "dødsdømt" graviditeten men accepterede mit valg, hvor efter lægen så sagde, "så må vi se om 14 dage, hvis den er der, må jeg bide i min gamme hat" 

hvis den er der, får han lov til at bide i to 

Det er stærkt af dig - at holde ud på den måde. Og kun du ved hvornår du er klar til at give slip. Den følelse af frygt for at komme til at tænke "hvad nu vis" er vigtig at lytte til - og du er den der bedst ved hvordan det bliver.

Jeg er temmelig kynisk anlagt omkring alt det med graviditet og abort efterhånden - og hader brugen af ordet "mirakel" i den sammenhæng. MEN... jeg håber oprigtigt på at den læge kommer til at æde en hel BUNKE af gamle sure hatte, fordi det alligevel viste sig at være dig som havde ret!!

Anmeld Citér

22. januar 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det er stærkt af dig - at holde ud på den måde. Og kun du ved hvornår du er klar til at give slip. Den følelse af frygt for at komme til at tænke "hvad nu vis" er vigtig at lytte til - og du er den der bedst ved hvordan det bliver.

Jeg er temmelig kynisk anlagt omkring alt det med graviditet og abort efterhånden - og hader brugen af ordet "mirakel" i den sammenhæng. MEN... jeg håber oprigtigt på at den læge kommer til at æde en hel BUNKE af gamle sure hatte, fordi det alligevel viste sig at være dig som havde ret!!

Det lyder som om du har været en masse igennem os - det gør mig ondt 

aldrig om jeg ønsker alt dette for min væreste fjende ..

til tider føler jeg min krop snyder mig, hvorfor skabe en fostersæk uden foster, hvorfor skal min krop argere som var den gravid, hvis der intet er.. 

Alle de symptomer jeg render rundt med, også hvis alt bare er tomt alligevel virker uretfærdig..

men ja, har googlet både succeshistorie og knap så gode, det kan gå begge veje, det er jeg klar over .. 

Jeg håber for alt i verden, at jeg får ret, og jeg til september/oktober står med barnet i mine arme 

Anmeld Citér

23. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Det lyder som om du har været en masse igennem os - det gør mig ondt 

aldrig om jeg ønsker alt dette for min væreste fjende ..

til tider føler jeg min krop snyder mig, hvorfor skabe en fostersæk uden foster, hvorfor skal min krop argere som var den gravid, hvis der intet er.. 

Alle de symptomer jeg render rundt med, også hvis alt bare er tomt alligevel virker uretfærdig..

men ja, har googlet både succeshistorie og knap så gode, det kan gå begge veje, det er jeg klar over .. 

Jeg håber for alt i verden, at jeg får ret, og jeg til september/oktober står med barnet i mine arme 

Ja, desværre har vi også været et par ture igennem. En håndfuld faktisk, før det endelig nu ser du til at blive vores tur til april. 

Jeg håber at du modbeviser det hele - og jeg sender alle gode tanker i din retning. Smid gerne en besked herinde om hvordan det er gået dig. Kh Signe

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.