Er det muligt? (barn nr2)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

373 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. januar 2016

HVPigen

For at gøre teksten kort, så fik vi en datter i juli sidste år. 
igennem hele min graviditet var min bekymring om jeg ville blive en god mor, osv at jeg glemte og "nyde" den, Vi har prøvet i laaang tid på at blive forældre så jeg glædet mig bare til hun skulle komme. 

Jeg blev sat igang og alt forløb sig godt, jeg var første gangs fødende og havde aftalt med min jm at hvis alt gik godt, så ville jeg hjem samme dag, samme dag kom jeg så ikke men under 7 timer efter var vi hjemme (hun blev født 23:11) .. Jeg nåde aldrig rigtigt og få amning ordenligt op at køre, og idag fortryder jeg at jeg ikke havde det ophold på  barsel gangen for hele familien kom hjem til os samme dag, som vi kom hjem. Manden løb rundt i hele huset for at gøre ren til  besøg, og samtidigt brugte min datter suttebrik (jeg HADER DEN) men på den anden side tog jeg jo selv hjem så jordmødrene havde jo heller ikke nogen chance for at hjælpe mig godt på vej. Det hele endte bare ud i en dum cirkel og jeg valgte og pumpe ud til hende, for hun suttede skævt og ammebrikken drillede altid , men efter jeg har pumpet og pumpet er mine brystvorter blevet helt anderleds, hun kan sagtens få fat og spise hos mig nu, men igen sutter hun skævt og bider forresten også, jeg har også mistet alt mit mælk (tænker det nok er fordi vi ikke har hud mod hud kontakt mere) men jeg kunne pumpe i 6 mdr og har nu stoppet mit amning. 

mit spørgsmål er, når man er 2 gangs mor, er der mulighed for at man må blive på hospitalet i 1-2 dage efter man har født, eller er den chance nu bare kørt?  jeg vil vildt gerne lære at amme den næste (hvis vi er så heldig) 
For har jo set mange bliver sendt hjem hvis der ikke har været nogle bump over fødslen. 

Jeg kan mærke det på en eller anden måde er noget jeg virkelig er ked af jeg ikke tog mig tid til og få op og køre , 

Jeg snakkede med en sp om hvor dårligt jeg havde det med jeg ikke ammede og jeg blev vildt ked af det når jeg så en mor ammede , fordi jeg ville ønske det var mig og hun sagde at ved den næste skulle vi bare have masser af hjælp, men aldrig hvor hjælpen skulle komme fra :/ 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2016

DortheL

Min veninde har lige født nummer tre. Hun fik lov at blive tre dage, for at etablere amning :-) 

Anmeld Citér

20. januar 2016

SandraXOXO

Selfølgelig. Jordemødre vil gå langt for at lære mødre at amme. Hvis du nævner din bekymring omkring amning til den tid, laver de et notat om at du har en mislykket amning bag dig og ønsker hjælp til opstart og så tilbyder de oftest selv den med at blive et par dage da mælken lige skal løbe til og man lige skal lære at lægge baby til så der ikke bliver suttet skævt. 

Anmeld Citér

20. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
HVPigen skriver:

For at gøre teksten kort, så fik vi en datter i juli sidste år. 
igennem hele min graviditet var min bekymring om jeg ville blive en god mor, osv at jeg glemte og "nyde" den, Vi har prøvet i laaang tid på at blive forældre så jeg glædet mig bare til hun skulle komme. 

Jeg blev sat igang og alt forløb sig godt, jeg var første gangs fødende og havde aftalt med min jm at hvis alt gik godt, så ville jeg hjem samme dag, samme dag kom jeg så ikke men under 7 timer efter var vi hjemme (hun blev født 23:11) .. Jeg nåde aldrig rigtigt og få amning ordenligt op at køre, og idag fortryder jeg at jeg ikke havde det ophold på  barsel gangen for hele familien kom hjem til os samme dag, som vi kom hjem. Manden løb rundt i hele huset for at gøre ren til  besøg, og samtidigt brugte min datter suttebrik (jeg HADER DEN) men på den anden side tog jeg jo selv hjem så jordmødrene havde jo heller ikke nogen chance for at hjælpe mig godt på vej. Det hele endte bare ud i en dum cirkel og jeg valgte og pumpe ud til hende, for hun suttede skævt og ammebrikken drillede altid , men efter jeg har pumpet og pumpet er mine brystvorter blevet helt anderleds, hun kan sagtens få fat og spise hos mig nu, men igen sutter hun skævt og bider forresten også, jeg har også mistet alt mit mælk (tænker det nok er fordi vi ikke har hud mod hud kontakt mere) men jeg kunne pumpe i 6 mdr og har nu stoppet mit amning. 

mit spørgsmål er, når man er 2 gangs mor, er der mulighed for at man må blive på hospitalet i 1-2 dage efter man har født, eller er den chance nu bare kørt?  jeg vil vildt gerne lære at amme den næste (hvis vi er så heldig) 
For har jo set mange bliver sendt hjem hvis der ikke har været nogle bump over fødslen. 

Jeg kan mærke det på en eller anden måde er noget jeg virkelig er ked af jeg ikke tog mig tid til og få op og køre , 

Jeg snakkede med en sp om hvor dårligt jeg havde det med jeg ikke ammede og jeg blev vildt ked af det når jeg så en mor ammede , fordi jeg ville ønske det var mig og hun sagde at ved den næste skulle vi bare have masser af hjælp, men aldrig hvor hjælpen skulle komme fra :/ 

Jeg har en veninde som, på trods af at det var 3. barn, fik lov til at blive et par dage med intens hjælp fra sygeplejersker til at etablere amningen.

Det overvejer jeg også at spørge om når jeg en gang skal have nr 2, da min datter ikke kunne finde ud af at amme uden suttebrikker og jeg hadede at bruge dem. - Så hun blev flaskebarn. 
Efterfølgende har det ærgreret mig rigtig meget at jeg ikke ammede hende, og jeg vil forfærdeligt gerne amme den næste, til den tid...

Anmeld Citér

21. januar 2016

HVPigen

Hvor lyder det bare FANTASTISK! for jeg er helt sikker på at fordi det heller ikke kom op, var simpelhent ren og skær fordi det var roskilde banegård herhjemme, rigtigt grimt måde at skrive det på, men man lære nok når man får børn og sætte grænser for pokker hvor var det hårdt. Og især fordi min mands søster slet ikke kunne dy sig, hvergang jeg skulle "amme" skulle hun side klistret op af mig og så snart hun var færdig med og spise hende stjal hun hende fra mig.. 
jeg fandt virkelig ikke den ro omkring og skulle lære det. 
og jeg kamp svedte i frygt for folk skulle kommentere på jeg gik i et rum for mig selv (havde jeg det bedst med ) men hvergang smuttede en af gæsterne med og til sidst kunne jeg virkelig ikke overskue det mere og pumpede så istedet ud, jeg ammede kun 1 måned da jeg simpelhent ikke kunne ved hun sådan suttede skæv og folk konstant kom. 
Nu ved jeg til nr 2 at jeg vil forslå min jm at jeg vil "indlægges" og få amning op og køre og jeg skal lære at sige fra! (det har jeg selvfølgedig lært nu) men som første gangs mor så prøver man jo og gøre det ALLE foreslår en,   

og idag kan min mand heldigvis også se at besøg må vente, og vi selv skal finde os til rette, desværre var min omgangskreds bare så fræk og sige fordi vi ikke havde oplyst på facebook at vi ikke ønskede uventet besøg så tænkte de at de bare kunne komme , for vi svarede dem alligevel ikke hvornår... hmm måske fordi vi prøver og finde os til ro

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.