Sommerhus, uheld, Bianca's 2-års fødselsdag og Celina's dåb.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

372 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. september 2009

JustAnotherName

Fuld fart fremover......

Synes lige jeg vil give lyd fra mig.
Det er ikke meget jeg har haft tid til at følge med herinde den sidste tid.
Og nu (i de sene timer inden jeg skal sove) er der endelig en smule tid og ro til at koble hjernen fra for mig selv....

Vi kom hjem fra sommerhus igår. En uges super-hygge som familie 
Øj, det var skønt!
Jeg har netop lagt en smule billeder ind i mit fotoalbum (og flere kommer snart på pigernes hjemmesider).

Vi har også ferie i denne uge! 

Idag (eller imorgen da klokken jo er over midnat nu) bliver min lille Bianca 2 ÅR !! Det er lidt svært at fatte at der allerede er gået 2 år. Ak....

Vi skal til læge med hende imorgen, til 2-års undersøgelse.
Og Torsdag, på hendes fødselsdag, skal vi bare hygge og lave ting i Bianca's tegn .....måske i Randers regnskov eller dyre-zoo - afhængigt af vejret osv.

Søndag skal vi have dåb for Celina. Og samtidigt fejrer vi så også Bianca's fødseldag, da det jo ellers kan gå hen og strække sig over adskillige dage.
Lørdag skal vi f.eks. til 3 x fødselsdag i familien foruden Bianca's fødselsdag, så det er lidt vildt med alle de fødselsdage der lige ramler samtidig ......
 *Kha-tjiiing*

Idag er Celina 4 måneder.
Hun måler 63 cm mod de 52 ved fødslen.
Og vejer 6.600 gram mod de 3740 ved fødslen.
Så hun er altså en 11 cm. længere og 3140 gram tungere pige nu 

Igår skete det værste tænkelige og helt forbudte uheld 
......Celina røg ned fra puslebordet 
Jeg var lige ved siden af, men ikke helt henne ved hende (puuuuha Katrine!)
Hun lå med fødderne oppe i luften, og da hun kastede sine ben ned fik hun fart med, og lå åbenbart for langt nede i forvejen ....VROOM, så lød der er helt forkert klask. Hun fik slået luften ud af kroppen, da hun lavede en halv kolbøtte og landede i en solid maveplasker. Lille pus.
Hun græd ikke ret længe, og fik ikke ET eneste mærke. Jeg har tjekket og tjekket, og hun har ikke ondt. Og for sikkerheds skyld fik jeg en SP til at tjekke hende efter idag også.
Pyyyyh, godt hun slap så heldigt fra det! Og jeg går selvfølgelig ALDRIG MERE fra hende, når hun ligger på puslebordet ....Jeg VED jo godt at man aaaaldrig må gå fra sin baby! - Så øv-øv-øv!! Men så håber jeg bare, at det var hendes store stunt. For så var det heldigvis nemt overstået

Nå, nu må jeg hellere runde af og se at komme i seng.
Dagene er lange og fyldt med gøremål og ting vi skal.
Men vi HYGGER OS og NYDER at vi har ferie og masser af tid sammen 

Bare en hilsen med en helt masse sludder herfra.
Håber I andre har det dejligt !?! 

Kærlig hilsen herfra os,

Katrine

Bianca 240907
og
Celina 220509
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2009

TbCp

Lyder som en rigtig dejlig ferie!
Det trænger jeg også til

Bliver helt stresset af alt det i skal her de næste dage, puha. Kan godt forstå i slår Biancas fødselsdag og Celinas dåb sammen, det er da så meget nemmere og Bianca er nok ligeglad endnu at hun skal dele sin fødselsdag.

Føj for et stunt med Celina Godt hun er ok, men for pokker altså man bliver bare SÅ bange!
Liva røg jo ned fra vindueskarmen sidste år, jeg stod lige  ved siden af og kiggede kun væk et kort sekund, det går bare så stærkt!

Skønne billeder

Anmeld

23. september 2009

Jules

Ih hvor dejligt at hører i har haft en god ferie Også har i oven i købet en lille uges tid mere Herligt herligt

Kan godt forstå du slår dåb og fødselsdag sammen.... Vi har også lige holdt vores alle 3 fødselsdag på en gang Dog var det helt sikkert Viktors dag

Åh ha Katrine.... Det kan jo ske for selv den bedste! Det ved vi nu! Godt der ikke skete noget med prinsessen!

Hvor er det bare nogle gode billeder.... De er bare så smukke de to dejlige pigebørn

Anmeld

23. september 2009

Bondepigen

Puha, der er vist nogle der får travlt... Godt der ikke skete noget. Heldigvis har så små børn jo bløde knogler, så der skal meget til... Det er værst med hovedet.

Det er godt nok nogle dejlige piger I har, så smukke og smilende begge to... Hvor er Celina da blevet stor. Tiden går så hurtigt.

Anmeld

24. september 2009

JustAnotherName

TbCp skriver:

Lyder som en rigtig dejlig ferie!
Det trænger jeg også til

Bliver helt stresset af alt det i skal her de næste dage, puha. Kan godt forstå i slår Biancas fødselsdag og Celinas dåb sammen, det er da så meget nemmere og Bianca er nok ligeglad endnu at hun skal dele sin fødselsdag.

Føj for et stunt med Celina Godt hun er ok, men for pokker altså man bliver bare SÅ bange!
Liva røg jo ned fra vindueskarmen sidste år, jeg stod lige  ved siden af og kiggede kun væk et kort sekund, det går bare så stærkt!

Skønne billeder

Tak.

Ja det er ufatteligt at de kan komme galt afsted, selvom man står LIGE ved siden af !!!

Godt både Liva og Celina er sluppet heldigt fra deres styrt!

Anmeld

24. september 2009

JustAnotherName

Jules skriver:

Ih hvor dejligt at hører i har haft en god ferie Også har i oven i købet en lille uges tid mere Herligt herligt

Kan godt forstå du slår dåb og fødselsdag sammen.... Vi har også lige holdt vores alle 3 fødselsdag på en gang Dog var det helt sikkert Viktors dag

Åh ha Katrine.... Det kan jo ske for selv den bedste! Det ved vi nu! Godt der ikke skete noget med prinsessen!

Hvor er det bare nogle gode billeder.... De er bare så smukke de to dejlige pigebørn

Tak søde.

Vildt at både du og Viktor og farmand har fødselsdag så tæt på hinanden.
Så forstår jeg godt at I også fejrede det samtidigt .....og selvfølgelig med Viktor som hovedpersonen. Det er vigtigst for børnene, og dermed for forældren/e at det er barnet det handler om 

Håber I havde en god dag. Og tillykke med Jer allesammen.
Knus,

Anmeld

24. september 2009

JustAnotherName

bondepigen skriver:

Puha, der er vist nogle der får travlt... Godt der ikke skete noget. Heldigvis har så små børn jo bløde knogler, så der skal meget til... Det er værst med hovedet.

Det er godt nok nogle dejlige piger I har, så smukke og smilende begge to... Hvor er Celina da blevet stor. Tiden går så hurtigt.

Ja, tiden flyver afsted...

Du har ret i at de har eftergivelige knogler. Heldigvis.
Jeg frygtede også mere, hvis nu der var sket noget indeni, du ved 
Men så havde hun jo reageret på det, når jeg rører og trykker på hende.
Og der er intet med hende - heldigivs! Jeg er ganske lettet.
Det værste er nemlig som du siger, nok hvis der sker rystelser eller skader med hovedet.
Hvordan hun end har båret sig ad, så virker det ikke til at hun slog hovedet overhovedet. Det er super heldigt!

Det er ikke sikkert hun ville slippe så nemt en anden gang, så fra nu af tager jeg INGEN chancer. Hun ligger på gulvet hvis jeg går fra hende, eller kommer i kravlegården eller skråstolen. Det er slut med liiiige at vende ryggen til !!
Det lærer man, når det ender sådan ....tænk at det skulle nå dertil, før JEG fatter alvoren. Det er jo ikke ny info, at man aldrig må vende sig væk fra baby på puslebordet, og alligevel syntes jeg så god liiiige at jeg kunne gøre det.
Tsk tsk...

Ja ja, nu har jeg lært lektien.
Og så vil jeg forsøge, ikke at "slå mig selv oveni hovedet med det" mere nu....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.