Venter i spændning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

487 visninger
7 svar
1 synes godt om
20. januar 2016

i drømmen kommende mor

Min kæreste og jeg venter lige nu i spænding..

Jeg smid p-pillerne i oktober måned, efter endt periode, og har derefter forsat min meget præcis menstruationscyklus, har altid kunne nærmest sætte klokkeslæt på hvor menstruation starter og hvornår den slutter.. Det vidste sig også at ægløsning er lige så præcis.

Min sidste menstruationscyklus var den 16.december, og skulle være startede i onsdags den 13.1.. og nu kommer vi dertil. den udeblev.. ugen op til begyndte flere symptomer (kvalme, ømme bryster, træthed mm)  

Vi er kommende første gangsforældre, og derfor blev vi selvfølgelig glade og spændte, vi gjorde os umage for ikke at teste med det samme.. (selvom lysten var stor)

Lørdag kunne vi så ikke holde længere, og derfor testet vi om aften - negativ test 

Vi tænkte at det var fordi den var om aften, og blev derfor enige om, at ville vente en uge (så havde vi begge fri om morgen, jeg arbejder også weekender).

Pga mine symptomer stod vi tidligere op i går tirsdag, og tog en morgentest - også negativ.. 

Jeg ringer så til min læge, som vil tage en blodprøve, og teste den urin jeg havde gemt. - urinprøven var negativ, og blodprøven sagde han at den ville der være svar på senere tirsdag eller i dag onsdag.. lægen ville skrive til mig.

Nu er lægens arbejdsdag gået, og jeg har endnu ikke hørt fra min læge.. 

Min kæreste og jeg er begge skide spændte, men den manglede test som fortæller at jeg regn faktisk er gravid, gør en i lidt dårlig humør, hvad nu hvis jeg bare bilder mig noget ind (jeg er sundheds-uddannet og har altså svært ved at tro jeg kan have alle de symptomer + manglede mens, hvis der ikke er noget)

samtidige går man også og glæder sig over noget der måske slet ikke er der... 

Hvor langtid gik der ingen, I havde svar på BP?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2016

Yoggibear

i drømmen kommende mor skriver:

Jeg smid p-pillerne i oktober måned, efter endt periode, og har derefter forsat min meget præcis menstruationscyklus, har altid kunne nærmest sætte klokkeslæt på hvor menstruation starter og hvornår den slutter.. Det vidste sig også at ægløsning er lige så præcis.

Min sidste menstruationscyklus var den 16.december, og skulle være startede i onsdags den 13.1.. og nu kommer vi dertil. den udeblev.. ugen op til begyndte flere symptomer (kvalme, ømme bryster, træthed mm)  

Vi er kommende første gangsforældre, og derfor blev vi selvfølgelig glade og spændte, vi gjorde os umage for ikke at teste med det samme.. (selvom lysten var stor)

Lørdag kunne vi så ikke holde længere, og derfor testet vi om aften - negativ test 

Vi tænkte at det var fordi den var om aften, og blev derfor enige om, at ville vente en uge (så havde vi begge fri om morgen, jeg arbejder også weekender).

Pga mine symptomer stod vi tidligere op i går tirsdag, og tog en morgentest - også negativ.. 

Jeg ringer så til min læge, som vil tage en blodprøve, og teste den urin jeg havde gemt. - urinprøven var negativ, og blodprøven sagde han at den ville der være svar på senere tirsdag eller i dag onsdag.. lægen ville skrive til mig.

Min kæreste og jeg er begge skide spændte, men den manglede test som fortæller at jeg regn faktisk er gravid, gør en i lidt dårlig humør, hvad nu hvis jeg bare bilder mig noget ind (jeg er sundheds-uddannet og har altså svært ved at tro jeg kan have alle de symptomer + manglede mens, hvis der ikke er noget)

Vi fik taget den på hospitalet som led i st fertilitetsforløb. Vi fik svar nogle timer efter, men ved godt at det ikke er det samme i den " normale" verden. 

Jeg ville dog ringe til lægen k dag og insistere på svar, men selvfølglig lige høre først om han havde fået besked. Det kan jo være den har været forsinket hos ham. 

Anmeld Citér

21. januar 2016

Rockertand

Du kan få ALLE graviditetstegn, der findes, uden at være gravid, desværre.

Anmeld Citér

21. januar 2016

i drømmen kommende mor

svar fra lægen i dag 

negativ.. 

men har tid igen den 2.2 hvis jeg ikke har fået min mens.. 

Anmeld Citér

2. februar 2016

channie-g

svar fra lægen i dag 

negativ.. 

men har tid igen den 2.2 hvis jeg ikke har fået min mens.. 

Hvordan står det til hos jer ? ��

Anmeld Citér

2. februar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Hej med dig.

Som du sikkert ved tager det kroppen noget tid at finde sig selv efter p-pillestop - og kan nemt medføre de symptomer du beskriver. Ligeledes kan mens sagtens være regelmæssig i de første måneder, for derefter at "kludre". Sådan gik det i hvert fald hos mig efter 10 år på p-piller

Anmeld Citér

2. februar 2016

i drømmen kommende mor

Jamen hvordan står det til her.Har afsluttet en alm. Mens, som kom efter 22 dage, og afventer nu først og fremmes en ægløsning. Dernæst hvad min krop har tænkt sig i foehold til cyklus og evt. Graviditet 

Det kan ikke afvises jeg faktisk har været gravid og kroppen et par dage før mens, har afstødt et dårligt æg, da jeg der havde pludselige kraftige mavesmerter og brunt udflåd. 

Min læge har henvist mig til en gynækolog, både fordi dette skete og fordi jeg i min tætte familie har historie om barnløshed/svære graviditeter - denne har en tid i maj. 

Ja jeg er udemærket klar over kroppen skal vænne sig til "at klare sig selv", men det er meget forskelligt fra krop til krop, fra kvinde til kvinde. Jeg har ikke taget p-piller i ret langtid, og har normalt meget regelmæssigt cyklus, og derfor mener jeg ligesom min læge ikke det er det, der er sket her, men ingen kan naturligt afvise noget.

Nu har vi lagt det bag os, og prøver forsat - og håber naturligtvis det lykkes, og gerne allerede næste gang..

Anmeld Citér

2. februar 2016

i drømmen kommende mor

Kan vist ikke rette i mit svar, derfor denne ekstra kommentar. Jeg kom til at skrive 22 dage, det er en fejl, mens kom pludselig efter 39 dage.. Mod normal 28 dage

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.