Jeres sundhessygeplejerske??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. september 2009

Nybagt mor

Er gravid med termin d. 26/10 - og venter en lille dreng

Ved sidste Jm besøg kom vi så til at snakke med hende om, at det jeg frygter mest, egentlig ikke er selve fødslen - men mere det pludseligt at stå med sådan en lille gut - da jeg bare SLET SLET ingen erfaring har med spædbørn overhovedet.
Hun foreslog at sundhedssygeplejersken skulle komme ud til et for besøg - altså før fødslen.
Det sagde vi ja tak til - og hun kommer i morgen 11.15.

Meen, er nu nærmest ved at få præstationsangst - så må høre jer skønne kvinder herinde. Hvad snakkede I om da I havde besøg af Sundh. spl første gang?
Og er der andre end mig der også takkede ja tak til et besøg før fødslen - og hvad fik I ud af det? - Fortæl fortæl...

Hilsner fra Christine, uge 35+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2009

Ni-ko-li-ne

kommende-mor skriver:

Er gravid i uge 35 - og venter en lille dreng

Ved sidste Jm besøg kom vi så til at snakke med hende om, at det jeg frygter mest, egentlig ikke er selve fødslen - men mere det pludseligt at stå med sådan en lille gut - da jeg bare SLET SLET ingen erfaring har med spædbørn overhovedet.
Hun foreslog at sundhedssygeplejersekn skulle komme ud til et for besøg - altså før fødslen.

Meen, er nu nærmest ved at få præstationsangst - så må høre jer skønne kvinder herinde. Hvad snakkede I om da I havde besøg af Sundh. spl første gang?
Og er der andre end mig der også takkede ja tak til et besøg før fødslen - og hvad fik I ud af det? - Fortæl fortæl...

Knus herfra

jeg ville SÅ gerne have haft besøg af hende før Nikoline kom til verden.... er perfektionist og jeg havde sgu svært ved at se hvornår mine/vores forberedelser var gode nok men vi stod midt i en flytning fra en kommune til en anden og nåede det derved ikke... (det var lidt baggrund)

første gang sp kom her var Nikoline jo så lige en uge gammel, vi talte amning, hun kiggede på Nikoline og tjekkede reflekserne... ikke så meget andet...

men jeg vil sige til dig at der er noget du skal huske! "det er på ingen måde en eksamen, for det er jer som bliver forældre" "og det er jer som ved bedst"

jeg følte det ofte som en eksamen når sp kom.... og det er bare for fjollet... havde heller ingen erfaring selv, men jeg læste internettet tyndt om alt det jeg lige synes jeg manglede svar på, og du spørg bare hvis der er noget! du skal slet ikke være nervøs, men det er 100% naturligt at være det...

man går og glæder sig til noget man faktisk ikke aner hvad er! men bare rolig, i står foran en fantastisk oplevelse!

Anmeld

22. september 2009

Mira0911

kommende-mor skriver:

Hun foreslog at sundhedssygeplejersken skulle komme ud til et for besøg - altså før fødslen.

Jeg havde besøg af sp inden jeg fødte... Vi snakkede om fødslen, om jeg kunne magte og have en hund samtidig med den lille...

og egentlig hygge snakkede vi bare...

Anmeld

22. september 2009

Cris

Hun kom på besøg ca 10 dage efter fødsel, så vi snakkede om babien   Men du skal ikke være bange for, man lærer det hele undervejs. Man har altid spørgsmål og man bliver tit forvirret, men man lærer så meget. Jeg har læst rigtig mange bøger og sider om spædbørn og har hjulpet mig meget. Du skal nok klare det hele rigtigt godt!

Anmeld

22. september 2009

Nybagt mor

Tak for svar!

Og ja - som du Karina skriver, så kan jeg godt lidt få følelsen af at skulle til eksamen i morgen. Og er jo egentlig dumt - for han er jo et ønskebarn, økonomien er ok og vi er jo helt almindelige mennesker, som vil ham den lille det bedste
Men - ja, spændt på at høre hvad hun har at sige/spørge om i morgen!

Anmeld

22. september 2009

Ni-ko-li-ne

kommende-mor skriver:

Tak for svar!

Og ja - som du Karina skriver, så kan jeg godt lidt få følelsen af at skulle til eksamen i morgen. Og er jo egentlig dumt - for han er jo et ønskebarn, økonomien er ok og vi er jo helt almindelige mennesker, som vil ham den lille det bedste
Men - ja, spændt på at høre hvad hun har at sige/spørge om i morgen!

du får lige et stort knus med på vejen jeg husker følelsen tydeligt!

Anmeld

23. september 2009

vatten

Jeg blev "tvunget" til at have en sundhedsplejerske på besøg inden fødslen, da jeg var med i et ung-mor-program og ikke kunne komme til møderne, da jeg gik i skole helt frem til dagen inden jeg fødte.
Da hun kom snakkede hun mest om praktiske ting- om jeg havde husket at barnet skulle have en seng at sove i og en barnevogn og andre virkeligt mærkelige og selvfølgelige ting.
Så talte vi lidt om eksaminer, da jeg havde termin i læseferien og om jeg havde noget aflastning (jeg var alene). Vi snakkede ikke som sådan om det at have et barn så vidt jeg husker.

Anmeld

23. september 2009

Ox.

Min mor sagde til mig da jeg var gravid "Uanset hvor meget du prøver, kan man ikke forberede sig 100% på at få børn, man ved først hvad det vil sige at have dem, når de er kommet" og jeg giver hende fuldstændig ret , jeg snakkede med familie, veninder osv inden fødslen, men det var først da jeg havde fået hende med hjem jeg stille fandt ud af det hele, det er der i finder "jeres rytme" ..
Jeg var ligeså nervøs som dig, men det kommer helt automatisk når du får dit lille vidunder i armene

Men, for at besvare dit spørgsmål, så havde jeg først besøg efter fødslen, og vi snakkede om hvordan fødslen var gået, da jeg havde haft en lang fødsel skulle de være sikre på jeg ikke havde lidt psykiske men åbenbart, lillepigen blev vejet, og ellers hyggesludrede vi bare mest  Jeg havde skrevet en masse spørgsmål op til hun kom, det var jeg rigtig glad for jeg havde, for da hun gik, følte jeg mig så tryg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.