Nogen der har styr på årsaflæsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

491 visninger
3 svar
0 synes godt om
19. januar 2016

Spirrevip

Hej. 

Vi har boet i vores lejlighed knapt 4 måneder, og der har lige været årsaflæsning. Er der er klogt hoved herinde der ved, om dette er helt ekstremt? 

Radiatormålere ( 6): 13,0

Koldtvandsmålere (4): 131

Varmtvandsmåler: 533

Til sammenligning har vores gamle lejlighed kun været på:

Radiatormålere (2): 2,5 

Koldtvandsmålere (3): 28

Varmtvandsmåler: 172

Det virker derfor lidt voldsomt i mine øjne  nogle der kan forklare?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2016

Tiggi

Sådan kan man vidst slet ikke sammenholde det :-) 

Uden at være sikker mener jeg at man ser på hvor meget hele boligområdet har brugt og så hvor mange enheder af det som i har brugt så siger jo ikke meget med jeres enheder og ret sikker på at systemerne måler forskelligt :-) 

Anmeld Citér

19. januar 2016

Spirrevip

Ah okay! Så forstår jeg. Min udlejer sagde bare til os for knapt halvandet år siden, at forbruget vi havde haft i alt, ville stå på sedlen, og så var det dét. Så derfor synes jeg at det var noget voldsomt. Men hvis det gøres på den måde som du beskriver, så giver det meget mening. 

Det er godt nok forvirrende, når man hele tiden får forskellige udmeldninger. Det er desværre ikke første gang, at en forkert udmelding fra udlejer har fået mig til at stå helt forvirret tilbage. Sidste år fik vi et smæk på 4000 i forbrug, men det viste sig at hun havde regnet forkert 

Anmeld Citér

20. januar 2016

kesuh

Her i min lejlighed.  Boligforening, der kommer brunata og aflæser alle målerne.  Det her er mit og knægtens forbrug på et år. 

Sådan viser de tallene her. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.