Jeg tror jeg har brug for ekspert hjælp..
jeg er ved at gå fra den og har virkelig brug for hjælp, vejledning eller bare høre jeres erfaring Min dreng på 11 mdr vågner mange gange i løbet af natten fra jeg putter ham (mellem 20-21 til 7-8 næste dag) til næste morgen han har altid vågnet hvor vi har taget ham op trøstet ham og tilbage i seng. Men nu er han begyndt at vågne helt hvis vi ligger ham tilbage. Han vil bare blive holdt eller ligge hos os, så sover han fantastisk derudover så vågner han og blir lysvågen mellem 3-5 om natten og vi prøver alt for at få ham til at sove igen. Hvilket tager MINDST 1 time. Normalt 2-3 timer hvilket er unormalt jo vi er ved at blive skøre herhjemme og ved ik hva vi ska gøre. Det ska nævnes at vi sørger for han er mæt, træt, ren ble osv osv inden vi ligger ham til at sove om aftenen. Og det er bestemt heller ik fordi han sover for meget i løbet af dagen, for der sover han samles (over to gange) ialt omkr 2 timer Jeg søger hjælp ik kun fordi vi er trætte men også fordi vi er bekymrede for han ik får nok søvn da det jo er vigtigt for hans vækst osv. Ellers er han en glad , meget frisk, sund og rask dreng men hvad kan vi gøre for at vi alle kan få en ordentlig søvn????
Lisbeths svar
Hej !
Klart I er udmattede når I ikke får jeres nattesøvn.
Når han vågner er der et eller andet der generer ham.
Det kan være hans ører. Hvis der er væske i mellemøret er det typisk nattesøvnen, der bliver forstyrret, på grund af smerter mens dagsøvnen kan klares.
Indtil han bliver checket, hæv hans hovedgærde, og giv ham en pude, det kan lindre smerter.
Det kan undersøges hos en ørelæge, som du kan bruge uden henvisning.
Han er sikkert også i gang med flere tænder, det giver ofte gener ved nattetide. Du kan smøre hans gummer med lidt gel fra apoteket. Hans gummer nyder at blive børstet med en lille blød tandbørste.
Han kan være i en periode, hvor hans behov for nærvær og tryghed er stort, derfor nyder han at være tæt. Det klarer I fint læser jeg,
For at I begge ikke skal være udmattede, må I enten dele natten imellem jer eller tage hver 2 nat med ham.
Håber det bliver bedre og nattesøvnen igen bliver god.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk