fraflytning fra eks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

785 visninger
7 svar
13 synes godt om
18. januar 2016

Anonym trådstarter

Jeg står i den situation at jeg skal fra min nuværende eks.

Jeg flytter. Men som det ser ud til så flytter han også fra vores fælles lejlighed. Men det er kun ham der har skrevet under på kontrakten.Vi har ddog boede samme sted knap 3-4år . Vil det så sige at selv om jeg flytter før tid skal jeg alligevel medbetale de 3 mdr opsigelse?? 

???????

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2016

esioul

Anonym skriver:

Jeg flytter. Men som det ser ud til så flytter han også fra vores fælles lejlighed. Men det er kun ham der har skrevet under på kontrakten.Vi har ddog boede samme sted knap 3-4år . Vil det så sige at selv om jeg flytter før tid skal jeg alligevel medbetale de 3 mdr opsigelse?? 

???????

Er det ikke mest fair når i har boet der sammen? 

Anmeld Citér

18. januar 2016

Sedigfor

Det er det mest fair, se det her er ikke fair, jeg betalte min eks's husleje i hele fire mdr " indskuddet " vi boede sammen i tre en halv mdr... nu skylder han mig de der 15/16,000 kr. 

Anmeld Citér

18. januar 2016

loop

Anonym skriver:

???????

Jeg synes det afhænger af flere ting.

-Bliver han boende de tre måneder, eller flytter i samtidigt?

-Hvis han bliver boende de tre måneder, har han så råd til at betale det hele selv?

I skal fordele udgiften til huslejen, så det er fair for jer begge to, uanset hvem der står på lejekontrakten. På den måde får i afsluttet forholdet på en god måde økonomisk, som også har betydning for det personlige .

Anmeld Citér

19. januar 2016

klmf

Det har været et fælles hjem, men bare fordi du er hurtigere ude af klappen end ham, så skal han hænge på det sidste husleje selv?? 

Anmeld Citér

19. januar 2016

Janey

Profilbillede for Janey

Juridisk er svaret nej. Hans navn og underskrift betyder, at det er hans gæld (det er så også ham der får indskud retur, hvis der er overskud).

Moralsk vil jeg dog sige måske. Det har været jeres fælles hjem, så I bør som udgangspunkt også dele udgifterne hertil, hvis lejligheden opsiges nu i forbindelse med, at I går fra hinanden. Du skriver dog, at som det ser ud nu, flytter din eks også. Hvis det ikke er afgjort, at han også flytter, så lejligheden kan opsiges, mener jeg dog ikke, at du skal betale, da det så er usikkert om og hvornår han flytter. 

Rent praktisk kræver de fleste udlejere et indskud plus 3 måneders forudbetalt husleje. Når man man har betalt de 3 måneders forudbetalt husleje, skal man ikke betale nogen husleje i opsigelsesperioden, så har I også betalt disse 3 måneder forud, skal ingen af jer jo betale noget i opsigelsesperioden.

Anmeld Citér

19. januar 2016

mintrold

Uanset om det er fair eller ej... eller hvordan og hvorledes jeres historie hænger sammen, så er det rent juridisk ham der hæfter for lejemålet, da det kun er hans underskrift der er på lejekontrakten.

Held og lykke med det hele

Anmeld Citér

19. januar 2016

Diosa85

Juridisk er det hans ansvar. Moralsk er det jeres begges. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.