Skolestart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

973 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. januar 2016

Anonym trådstarter

Min søn har været bagud med sproget og været efter de andre mht. modenhed. Det går bedre nu. 

Jeg forsøger at styrke ham i forhold til skolestart og vil høre hvor meget jeres børn kunne da de startede i 0. Klasse. i forhold til bogstaver, skrivning, tal osv. 

Jeg selv lærte bogstaver i skolen... Men det virker som højre krav nu ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2016

Lunae

Min datter er 5,5 år og skal starte i skole til sommer.

Hun kender alle bogstaver og kan skrive dem, men hun kan ikke læse. Hun kan simple regnestykker.

Hun elsker at sidde med opgavebøger til 5-6 årige, hvor der er simple skrive og tegneøvelser

Jeg ved ik om hun burde kunne mere nu, men tænker da at hun lærer at læse i skolen.

Anmeld Citér

18. januar 2016

Bshizzle

Anonym skriver:

Min søn har været bagud med sproget og været efter de andre mht. modenhed. Det går bedre nu. 

Jeg forsøger at styrke ham i forhold til skolestart og vil høre hvor meget jeres børn kunne da de startede i 0. Klasse. i forhold til bogstaver, skrivning, tal osv. 

Jeg selv lærte bogstaver i skolen... Men det virker som højre krav nu ��

Min søn var osse bagud med hans sprog i sin tid. 

Han fik sprog-hjælp i BH, men alligevel måtte han gå i BH 1 år ekstra. 

- Det gjorde ondt.. MEN.. Jeg ved det var for hans eget bedste og fortryder slet ikke idag. 

Min søn kunne skrive hans eget navn, alle bogstaver, Tal , ord (manglede dog at få styr på nogle S'er og F'er). 

Han kunne slet ikke læse, han kunne dårligt nok skrive ord. (Jo.. Mor, far, mormor, morfar, lillebror... Thats it). 

Men da han startede i skole, da gik det hele SÅ hurtigt, og han er rigtig godt med den dag idag (3 klasse). 

Han kæmper for at læse og huske hvad han har læst.. Men det kommer med tiden. 

Desuden så er han nu én af de bedste til matematik. (Har han ik fra mig) 

Anmeld Citér

18. januar 2016

lineog4

Min datter kunne ingen bogstaver, hun var god til tal og simple regnestykker, remser osv (nok fordi mor var matematiklærer). Vi havde ikke "trænet" skole før hun startede og hun klarede 0. Klasse helt fint.

Min søn kunne læse og også det med tal, mængder, regnestykker osv var en leg for ham. Han klarede også 0. Klasse fint, men kedede sig en del.

Nu skal jeg sende den sidste afsted, han er ligesom de to andre glad for matematik, storesøster leger skole med ham og vi havde kun en 2. Klassesbog og den er okay med. Tilgengæld så de der bogstaver de har ingen interesse. Gad da godt han kunne læse, for som forældre er det bare meget lettere ikke at skulle kæmpe med de 15 min hver dag men bare have en læser der klarer det selv. Men ville aldrig presse. Og er sikker på han klarer 0. Klasse helt fint.

Jeg får elever i 1. Klasse der spænder fra at læse Otto er er næsehorn til knapt at kunne 10 bogstaver, elever der kan gange til elever der kan genkende tallene fra 1-10 og så ikke mere. 

Anmeld Citér

18. januar 2016

lineog4

Hov og vil sige det vigtigste for at være moden til skolen, og få en god oplevelse er ikke der faglige, men fx at kunne modtage en fælles besked, kunne vente på sin tur, kunne lytte til de andre, turde tale i den store forsamling, kunne koncentrere sig om en enkelt ting i minimum 5 minutter, kunne behovsudsætte. 

Der er elever der både kan Bogstaver og tal, men ikke kan det ovenstående og derfor skoleudsættelse 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.