Brug for hjælp/råd om evt. huskøb.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

755 visninger
7 svar
1 synes godt om
18. januar 2016

Anonym trådstarter

vi sidder i den situation, at vi gerne vil flytte tilbage til Sjælland fra Jylland, her når vi når sommeren eller evt før. 

Vores situation er den at min kæreste er selvstændig (dvs lønnen kan variere lidt) og jeg er færdig uddannet til sommer, med en uddannelse med lav ledighed, men ellers vil det være dagpenge dimmitent sats jeg kan få. 

Vi ville rigtig gerne købe et hus, da vi det sidste år har haft usikkerhed nok i vores liv mht boligsituationen. 

Vi ved det ville være klogest at vente med at spørge banken til jeg har fast job, men det vil betyde at vi til sommer skal starte med at bo til leje, og vores søn så skal gå i en børnehave, og når/hvis vi får lov at købe, så endnu engang skal skifte (han har allerede nu på et år gået i to BH) jeg ville være SÅ ked af at skulle flytte ham alt for mange gange. Men vi kan jo ikke være sikker på at få en lejebolig i samme område som et kommende hus. 

Er der andre der har købt hus under samme betingelser som os? 

Hvad kan vi forvente af bankerne? Altså vil de bare sige:kom tilbage når du har fast job?

Skal man være sin bank "tro"? Eller er det okay at spørge nogle forskellige?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2016

Heksemutter

Jeg tror det kommer helt an på, hvilket område/prisklasse i kigger hus i, og hvor meget din kæreste tjener - selvom det varierer, er der jo stor forskel på om gennemsnittet er 20.000 eller 50.000 om måneden. Min kæreste er også selvstændig med svingende indtægt, og der kiggede de på den sidste årsopgørelse fra skat og det nyeste regnskab i virksomheden.