Fortrudt karriere valg :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.405 visninger
3 svar
0 synes godt om
18. januar 2016

Anonym trådstarter

Hej piger. Håber det er nogen der kan hjælpe med et råd. 

Jeg er 100% enlig mor til to, en baby og en i skole alderen.

Jeg valgte i sin tid at tage en uddannelse inden for sundhedsvæsnet (sosu-assistent). Det har jeg SÅ meget fortrudt. 

Det er elendige arbejdstider når man skal hente og aflevere 2 børn. Og helst ikke have aften/nat/weekend vagter  

Min barsel slutter om 1 mdr. Så jeg er for længst begyndt at kigge efter job (er ledig). Men jeg kan bare mærke at jeg på ingen måder brænder for det job. Det skal siges at jeg kun har arbejdet som assistent i 3 mdr. Efter jeg blev færdiguddannet. 

Jeg har forinden assistenten været i gang med sygeplejerske uddannelsen, da planen var at blive sundhedsplejerske. Men da jeg ikke bor, så det er en mulighed for mig at gennemføre sundhedsplejersken, og jeg havde problemer med eksamen på sygeplejerske uddannelsen, blev det ikke gennemført. 

Dette betyder også at jeg har brugt det meste af min SU :'-( 

Så mit spm. Er nu.... Er der andre muligheder for mig.... Ift. At få en anden uddannelse? Og er der nogen jeg kan kontakte ang. Råd om dette? Eller er jeg tvunget til resten af mine dage, til enten at søge jobs som kassedame eller som assistent? 

Håber der er nogen der kan hjælpe  

Og at i kan finde hoved og hale i mit indlæg  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2016

SandraXOXO

Min kæreste er blevet tilbudt hjælp via kommunen så han får su til en ny uddannelse da der ikk er noget at få inde for hans uddannelse så det nytter ikke at han bare søger arbejde og spilder sit liv på at gå arbejdsløs når han kun er 30 år. Måske du kunne forklare din sagsbehandler at din uddannelse bare ikk fungere som enlig mor til to? Livet er jo for kort til et arbejde man ikk er lykkelig for. Familielivet skal jo også fungere. Det jo også synd hvis du sagtens kan ta en anden uddannelse at du tar et ufaglært arbejde i netto bare fordi du ingen su har tilbage. 

Anmeld Citér

18. januar 2016

lineog4

Jeg vil tro hvis du skal have hjælp til en ny uddannelse så skal der være vægtige grunde til hvorfor fx at det er umuligt at få arbejde eller det på ingen måde er foreneligt med at være enlig mor, eller at du helbredsmæssigt ikke kan varetage det arbejde du er uddannet til. Nu ved jeg ikke nok om arbejdsvilkårene den gang jeg kørte som hjemmehjælper hed det netop hjemmehjælper og var fantastisk måske fordi jeg kom fra at være tjener, som hjemmehjælp mødte jeg 7.30 og havde fri 15.30 - jeg havde dog ikke weekender. 

Men fx sygeplejerske er jo endnu mere uforeneligt med at være enlig mor hvis det er. 

Så før du går den vej. Skal du nok have tænkt grundigt: hvad er det så jeg gerne vil og hvorfor er det jeg vil skifte? Hvis det er fordi det er mere spændende så må du nok selv finde måden fx arbejde og studere. Hvis det derimod er fordi det er den eneste mulighed for at få en familie til at hænge sammen så ville jeg høre min sagsbehandler .

Anmeld Citér

18. januar 2016

Maise86

Hvad med noget andet end de gængse jobs som assistent, hvor der er bedre arbejdstider? 

Feks i psykiatrien der kan man være heldig at finde jobs hvor man har fleksible arbejdstider og ingen aften, weekend og helligdage

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.