Nogen der ved hvordan man skifter fødested ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.096 visninger
9 svar
1 synes godt om
18. januar 2016

Mortil2drenge<3

ja som overskriften nævner ønsker jeg skifte fødested, men ved ikke hvordan man gør, kontakter man det ønskede fødested, eller er det ens jordmoder eller hvordan ?  

Tænker at der andre der har prøvet det før 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2016

Bissen

Molly90 skriver:

ja som overskriften nævner ønsker jeg skifte fødested, men ved ikke hvordan man gør, kontakter man det ønskede fødested, eller er det ens jordmoder eller hvordan ?  

Tænker at der andre der har prøvet det før 

Enten lægen eller jdm - måske faktisk lægen, da det typisk er dem som visiterer til fødested.

du har som udgangspunkt frit sygehus valg, men kan risikere at få nej, hvis din kommune tilhører et andet sted og der ikke er "plads" på det sygehus som du ønsker, da dem som bor i kommunen har førsteret, hvis man kan sige det sådan. 

Anmeld Citér

18. januar 2016

(august)

Du skal ringe til det ønskede fødested og høre om de har plads/ mulighed for at tage dig også skal du selv informere din læge som så ordner resten. 

Jeg har selv skiftet dog tilbage i 2011. Der fik jeg lov til at føde det ønskede sted men alle kontroller skulle ske der hvor jeg normalt er tilknyttet. Det skabte lidt dårlig stemning hos jm,sygeplejesker og læger, men lad dig ikke slå ud hvis det sker. For os var det det hele værd at føde det sted vi ønskede. 

Pøj pøj med det hele 

Anmeld Citér

18. januar 2016

Mullesmith

Jeg ringede til det fødested jeg var tilknyttet og sagde at jeg godt ville skifte til Hjørring og så sendte hun bare papirerne derop istedetfor og så nemt var det 

Anmeld Citér

18. januar 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Nu var det godt nok ikke fødselssted, jeg skiftede men tilknyttet jm, da jeg var gravid med min søn.

Jeg boede i en by med en enkelt jm tilknyttet, og alle i byen gik til kontrol der, men hun var storesøster til ham, der havde mobbet mig hele min barndom, og jeg kunne slet ikke forlige mig med, at hun skulle være en del af min graviditet, så jeg fortalte min læge dette, og jeg kom i stedet til jm i den by, hospitalet lå. 

Det var ikke et problem at skifte på den måde, og der blev også skrevet i mine papirer, at den jm helst ikke skulle med til fødslen, hvis det kunne undgåes. 

Anmeld Citér

18. januar 2016

EAF

Vi skiftede i 2009 til Sønderborg Sygehus, selvom vi boede i Hedensted Kommune. Men det lagde jeg også ud med det samme at sådan skulle det være, vi skulle i forvejen holde jul og nytår dernede og da jeg havde termin den 10. januar kunne det heller ikke betale sig andet.

Vi skiftede især fordi jeg kender sygehuset, da begge mine forældre er og har været ansat der og begge siders bedsteforældre bor i den landsdel.

Men gik til kontrol hos jm i Vejle. Vi oplevede ikke nogen dårlig stemning pågrund af vores valg. Begge steder var helt fantastiske. Og syntes det er rigtig ærgerligt at fødeafdelingen og familieafdelingen ikke længere findes i Sdbg. 

Anmeld Citér

18. januar 2016

Mortil2drenge<3

Okay tak for svar alle sammen, vi er ikke trygge ved det sygehus vi er tilknyttet nu, og er lidt bange for ringe sige jeg vil skifte og de spørg hvorfor jeg vil det men skal til jordmoder imorgen, så kan hun måske hjælpe 

Anmeld Citér

18. januar 2016

Mullesmith

Molly90 skriver:

Okay tak for svar alle sammen, vi er ikke trygge ved det sygehus vi er tilknyttet nu, og er lidt bange for ringe sige jeg vil skifte og de spørg hvorfor jeg vil det men skal til jordmoder imorgen, så kan hun måske hjælpe 

Jeg skulle ikke forklare noget da jeg ringede og sagde jeg godt ville føde i Hjørring i stedet for hun sagde bare ja jamen så sender jeg papirerne til Hjørring.  Intet problem og i intet at bekymre sig om. Du skal bare kontakte det sygehus du er tilknyttet nu og bede dem sende din journal derhen hvor du vil føde. 

Anmeld Citér

18. januar 2016

GrønStjerne

Det kommer an på hvor i landet du bor.

Hvis du bor i Hovedstaden er det svært at skifte fordi der er så mange fødende. Frit sygehusvalg er lidt sat ud af kraft lige på det område, der er fødende fra København der bliver sendt til Hillerød..

Anmeld Citér

18. januar 2016

Mortil2drenge<3

GrønStjerne skriver:

Det kommer an på hvor i landet du bor.

Hvis du bor i Hovedstaden er det svært at skifte fordi der er så mange fødende. Frit sygehusvalg er lidt sat ud af kraft lige på det område, der er fødende fra København der bliver sendt til Hillerød..

Bor ikke i hovedstaden bor på Lolland 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.