Hej
Vi startede projekt baby i starten af 2014. Efter et års mislykket forsøg, blev vi henvist til det offentlige, hvor min kæreste fik påvist svært nedsat sædkvalitet (antal og motilitet).
Vi startede direkte op i ICSI, og vi har nu været igennem 3 forsøg uden held (faktisk kun 1 æg til oplægning, selv om der bliver taget rigeligt æg ud - så ægfaktor bliver selvfølgelig også luftet som et problem nu...).
Nu, efter et års behandling har vi ved et tilfælde fået at vide, at min kærestes sædcellekvalitet var normal ved sidste forsøg i december!!!
Nu har vi så fået sædcelleanalyserne fra de to sidste behandlingsforsøg (september og juni), hvor man faktisk kan se, at sædcellekvaliteten er blevet lidt bedre for hver gang!
For det første er det lidt mærkeligt, at ingen har fortalt os det før nu!?!?
Og jeg har så tænkt: min kæreste gik ned med stress i starten af 2014 (da vi startede projektbaby) og fik antidepressiv medicin (SSRI) indtil foråret 2015 (hvor vi fik lavet de første analyser med svært nedsat sædkvalitet).
Nu har jeg googlet en del, og der er lavet nogle undersøgelser der viser en sammenhæng mellem nedsat sædcellekvalitet og antidepressiv medicin (også SSRI).
Så jeg ville bare høre, om der er andre derude, hvor manden har nedsat sædcellekvalitet og tager/har taget antidepressiv medicin??
-Det kunne jo være en løsning på mange af vores problemer herinde
Hilsen en som håber, at vores problem er løst og det her cirkus snart er slut
Anmeld
Citér