erfaring med skift af vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.832 visninger
10 svar
6 synes godt om
16. januar 2016

Anonym trådstarter

Vi står i den situation hvor vi langt om længe har fået tilbudt en plads i drømme vuggestuen netop pga. Deres faciliteter som den nuværende ikke har, men hvad kan jeg forvente af reaktioner mon? Nogen der har erfaring/skiftet vuggestue.. fortæl gerne hvorfor i valgte at skifte...barnet er 1.5 år gammelt og dette vil blive 1.skift :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2016

MorTilN

Jeg har ikke selv børn endnu men arbejder i vuggestue...

Min relative korte erfaring (1 år) er at børn der skifter fra en institution til en anden, som regel tager det meget pænt, da de kender til situationen og rytmen bare med nye mennesker og omgivelser, da de fleste institutioner kører med den næsten samme dagsrytme...

Du kan komme ud for at barnet i en periode sover lidt dårligere, er lidt mere trygheds søgende, lidt oftere ked af det og måske spiser mindre, men det burde gå relativt hurtigt over, der kan også komme nogle sygdomsperioder da det er en ny bakterieflora barnets immunforsvar skal indstilles på...

Held og lykke med den nye plads

Anmeld Citér

17. januar 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Vi står i den situation hvor vi langt om længe har fået tilbudt en plads i drømme vuggestuen netop pga. Deres faciliteter som den nuværende ikke har, men hvad kan jeg forvente af reaktioner mon? Nogen der har erfaring/skiftet vuggestue.. fortæl gerne hvorfor i valgte at skifte...barnet er 1.5 år gammelt og dette vil blive 1.skift :-)

Vi har skiftet fra dagpleje til vuggestue i integreret institution ...Det gik helt fint Men dette var pga flytning ..  Siden har vi også skiftet børnehave - også pga flytning..

Vil du virkelig skifte kun pga faciliteter ? 

Min erfaring siger mig at faciliteter ikke er vigtige for barnet, men mere noget forældre tror er vigtigt ... Det er de voksne og de daglige rutiner der betyder noget for barnet ...

Så er de voksne kompetente og søde ?

Tager de sig tid til børnene?

Ser de barnet som du ser dit barn eller er der tendens til at de udpeger ballade magere ?

Hvordan løses konflikter?

Osv 

Anmeld Citér

17. januar 2016

MKBP

Profilbillede for MKBP
serinasmor skriver:

Vi har skiftet fra dagpleje til vuggestue i integreret institution ...Det gik helt fint Men dette var pga flytning ..  Siden har vi også skiftet børnehave - også pga flytning..

Min erfaring siger mig at faciliteter ikke er vigtige for barnet, men mere noget forældre tror er vigtigt ... Det er de voksne og de daglige rutiner der betyder noget for barnet ...

Ser de barnet som du ser dit barn eller er der tendens til at de udpeger ballade magere ?

Osv 

Well Said !!!

Anmeld Citér

17. januar 2016

Happiness

Dit barn ville nok kunne klare det ene skift. Men barnet har bestemt ikke godt af for mange skift, så jeg ville genoverveje det. 

Vi flyttede og måtte skifte institution, og fik "kun" andet valget. Efter noget tid, fik vi tilbudt plads i vores 1. prioritet, som var en privat institution, som vi virkelig gerne ville haft plads i. Men vi valgte at blive i den gamle, da han trivedes i den, og personalet var søde og imødekommende. Ville aldrig drømme om at flytte ham 2 gange i løbet af hans korte liv. Selv om åbningstiden, normeringen og faciliteterne var meget bedre i den private. Så vægtede hans trivsel i den gamle meget højere. 

Nu er der kommet flere gode facilitetter i den gamle, og normeringen i den private er blevet dårligere.... Og der er kun gået 2år... Så tingene kan hurtigt ændre sig, og vi har nu 2 børn i den gamle institution. Og er stadig glade for valget. Vi kan godt være utilfredse med nogle tiltag, men de kunne ligesåvel være taget i en anden institution også. 

Er det en integreret institution i vil flytte jeres barn til? For ellers skal I også medtænke at der også vil være et skift, når barnet bliver 3... 

Anmeld Citér

17. januar 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Osv 

Nej det er så ikk kun pga faciliteter..  Men jeg syntes ikke de er kompetente og deres dagligrutiner er ikke optimale i forhold til læring m.m... de er gode til børn, eller nogen af dem er, men mindst 2 fra stuen finder jeg kyniske og kolde, sådan et sted skal mit barn ikke være.. og selvom det ikk var vores 1. Prioritet til at starte med,  var vi ok glade for den med tiden, men her på det sidste har jeg bemærket den måde de taler med mit barn på og deres måde at aktivere børnene, det er ikke hvad de sagde til opstarten, altså det jeg vil frem til er: de aktiviteter og handlingsplaner vi blev fortalt ved opstart er ikke hvad der sker nede i vuggestuen til dagligt, ergo føler jeg vi har fået en forkert indgangsvinkel og et forkert synspunkt i forhold til fakta derfor skal mit barn hen til en vuggestue hvor der bliver aktiveret og er kærlige voksne :-) 

Anmeld Citér

17. januar 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Nej det er så ikk kun pga faciliteter..  Men jeg syntes ikke de er kompetente og deres dagligrutiner er ikke optimale i forhold til læring m.m... de er gode til børn, eller nogen af dem er, men mindst 2 fra stuen finder jeg kyniske og kolde, sådan et sted skal mit barn ikke være.. og selvom det ikk var vores 1. Prioritet til at starte med,  var vi ok glade for den med tiden, men her på det sidste har jeg bemærket den måde de taler med mit barn på og deres måde at aktivere børnene, det er ikke hvad de sagde til opstarten, altså det jeg vil frem til er: de aktiviteter og handlingsplaner vi blev fortalt ved opstart er ikke hvad der sker nede i vuggestuen til dagligt, ergo føler jeg vi har fået en forkert indgangsvinkel og et forkert synspunkt i forhold til fakta derfor skal mit barn hen til en vuggestue hvor der bliver aktiveret og er kærlige voksne :-) 

Se så er det jo en helt anden snak  

Forbered barnet 

Tal positivt om den nye vuggestue og at det bliver spændende at se legetøjet og møder de nye børn og voksne .. tag meget gerne med barnet på besøg om muligt  

Så skal det nok gå alt sammen  

Held og lykke med skiftet  

Anmeld Citér

17. januar 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Nu har vores søn haft 2 skift inden han blev 3 år...

Første pga flytning OG personalemangel, og anden gang da de fandt frem til han havde særlige behov og derfor skulle i Basisgruppe fremfor alm børnehave...

Første gang var intet problem, han havde det så dårligt der hvor han var at han begyndte at græde panisk bare ordet vuggestue blev nævnt i en snak mellem voksne...

Men det vi alligevel gjorde var først at tage ud og snakke med det nye sted uden sønnen så vi mødte pædagoger og så dagens gang inden han var med...

dernæst var han med og så var den ene af os der i rummet og vi var der kun til han begyndte at virke til at nu ville han have behov for en pause...

begge skift er gået udover al forventning... Allerede efter de første 2 dage var han klar til at vi bare kunne gå og så hyggede han sig med gruppen :)

Men det handler også rigtig meget om hvordan I som voksne viser med kropssproget det er... Hvis I er usikre eller viser at det er noget stort der kan være svært at overskue så vil barnet have den fordom med sig... uanset alderen...

Anmeld Citér

17. januar 2016

A-1995

Min søn skiftede til en ny dagpleje efter sommerferien sidste år. Da var han knap 15 mdr. Vi havde haft ham hjemme hele juli, og han startede så i den nye dagpleje 1 august. Det gik over al forventning, og der var ingen reaktion at mærke.. Vi kørte ham dog også langsomt ind henover 14 dage

Men han havde det heller ikke godt i sin gamle dagpleje, og der hvor han er nu elsker han bare at være!!

Anmeld Citér

17. januar 2016

Fine_007

Anonym skriver:

Min søn skiftede vuggestue, da han var 18 mdr. grundet flytning.. han er meget glad for sin vuggestue i dag og trives, men indkøringen af et større børn var klart sværere i vores tilfælde.

Min søn reagerede lidt voldsomt ved skiftet, bl.a. ved at slå de andre børn, hvilket han ellers aldrig har haft til vane. Det tog ca. et halvt år, før han faldt rigtigt til, hvilket selvfølgelig var super hårdt. Men som sagt, er han glad og tilfreds dernede den dag i dag. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.