jeg er 22 år, har haft fået en abort (hvilket jeg fortryder meget). og i juli fandt jeg ud af jeg var gravid med min kæreste, men jeg endte med at tabe, vi prøvede bag efter, men jeg hverken fik mens eller ægløsning.
På dette tidspunkt troede vi det var pga den spontane abort at min krop bare skulle ha lov at stresse af, men så blev det september, og jeg fik kraftige smerter i mit underliv (venstre æggestok/æggeleder) jeg kontaktede både vagtlæge og læge, ingen gjorde noget, havde konstant smerter i hele september, nogen dage kunne jeg knapt gå, da det blev oktober, blev jeg henvist til en gynækolog (en meget dårlige en), hun scanner mig og siger, der intet galt med dig, ud over du har noget væske/blod inden i dig, ring når det kommer ud. jeg havde stadigvæk smerter, ringede så til lægen, og bedet om en henvisning til en anden gynækolog, der gik en uge før jeg fik det.
Så kommer jeg ind til en mandlig gynækolog, som scanner mig, og siger det du har kan tyde på pco, dine æggestokke er kraftige ramt, og du skal starte på p-piller for at fjerne smerterne. Det afslog jeg, han sagde så at den anden murlighed der var ville være en graviditet, så jeg skulle starte i barnløs-behandling. fair nok med os, jeg fik piller der skulle starte mens efter 10 dage, og fik pergotime. 12 dag skulle jeg scanne, jeg kom ind til en ny gynækolog igen, jeg kunne hverken forstå hvad hun sagde eller mente, men det jeg fik af vide af sygplejskeen var at det ikke bliver til noget denne cyklus, måtte bare prøve igen, når jeg havde fået min mens (hvilket jeg jo ikke gør af mig selv). jeg prøver så i længe at komme til at snak med en ny gynækolog ved dem om min behandling?.
det kan jeg ikke få lov til.
en uge går og jeg knækket sammen pga smerter, intet hjælper, min kæreste hiver mig med til læge, og vi kommer til en ny scanning hos en ny igen. her beslutter hun sig for at jeg har pcos selvom blodprøver er normale, men siger jeg har cyster på æggestokkene og hun beslutter sig også for at henvise mig til OUH, da de har mere erfaring med barnløshed end dem. Nå dejligt der sker noget.
Så fik jeg en tid til den 7 januar, og vi kom til den, min kæreste sæd blev testede, og han fejler intet. jeg bliver så scanner, de siger at jeg ike har cyster, men en masse æggeblære, og de vil give mig en slags ''hjemmerul behandling med hormonbehanling''. det takker vi ja til, jeg skal så starte op p-piller når der var gået 20 dage for at bruge dem en måned for at få mens. mærkeligt man skal bruge p-piller for at blive gravid.. men jeg er lykkelig over der enlige sker noget!!!
..
- Andre der blevet kastet igennem systemet.
- Og evt som skal starte eller er starte i hormonbehandling som vil føgles, dele erfaringer ?