Hvornår skal vi fortælle det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

527 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. januar 2016

Anonym trådstarter

Hej piger. 

Vi er ikke sikre på, hvornår vi skal fortælle de kommende bedsteforældre nyheden. Jeg vil helst vente til nf, men i og med vi er så unge (19 og 20), så er vi usikre på, om der vil komme noget konflikt ud af det. 

Hvad gjorde I? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej piger. 

Vi er ikke sikre på, hvornår vi skal fortælle de kommende bedsteforældre nyheden. Jeg vil helst vente til nf, men i og med vi er så unge (19 og 20), så er vi usikre på, om der vil komme noget konflikt ud af det. 

Hvad gjorde I? 

Jeg var 19 år da jeg blev gravid (ikke planlagt) og jeg fortalte min mor det med det samme, da jeg gik lidt i panik. Resten af familien fik det at vide da jeg var 8-9 uger henne. 

Og der opstod MASSER af konflikt! I hvert fald i min familie. Hele min familie synes jeg skulle tage at få en abort. Min daværende kæreste var enig med dem, og hans forældre var egentlig bare støttende og ville glæde sig til at blive bedsteforældre hvis det var det valget blev. - Og det blev det

Jeg kan faktisk godt fortryde at jeg fortalte resten af familien det så tidligt. Jeg var glad for min mors sparring, vejledning (Selvom hun talte for en abort) og til sidst støtte. Men jeg tror faktisk det havde været nemmere hvis resten først havde fået det at vide efter nf. Så ville det jo ligesom være "for sent" med den abort, som de pressede sådan på med, og der ville ikke være så meget at rafle om. 

Det skal dog siges at da jeg var omkring halvvejs var alle begyndt at glæde sig til den lille ny, og i dag er hele familien (Også farmand, der jo i starten ikke ville være far) smask forelskede i min datter

Anmeld Citér

15. januar 2016

Sedigfor

Jeg var atten år da jeg blev gravid min far " som jeg ikke har set i over fem år " støttede mig under og glædede sig endelig bare. Hvor min mor kiggede helt vildt mærkeligt på mig og spurgte om det var en dårlig joke

Resten af familien fik det af vide da jeg var ca 11 uger henne, de blev først sådan " er du nu sikker på det er det rigtige? " hvor de fleste sagde " ej tillykke! Det bliver så dejligt " 

så vil vente med resten SF familien til efter NF (:

Anmeld Citér

16. januar 2016

BabyDrømme23

Først vil jeg ønske jer tillykke

I forhold til konflikter, så kan de komme uanset hvornår i fortælle det, så på det punkt er det lige meget hvornår i fortæller nyheden. 

Hvis i fortæller det efter nf, så er risiko for at miste barnet lavere. 

Hvad der er best at gøre må man lidt selv vurdere, om man kan holde på hemmeligheden så lang tid eller ej. Men ville helt klart kun vælge min mor eller de der er tættest på, før nf, hvis nogen skulle vide det før nf. Ellers ingen.

Jeg var selv 23 da jeg blev gravid og fødte som 24. Vi hold det hemmeligt til nf. Min mor var den første der fik nyheden, og den blev godt modtaget. Men jeg var rigtig nervøs for at fortælle det, tror jeg altid man er. 

Det var lidt svært at holde hemmeligheden så lang tid, men samtidig sjovt. Vi vores familier bor i andre lande, så ses ik så tit. 

Anmeld Citér

16. januar 2016

MsGadgaard

Jeg er 24 og gravid.

Vi fortalte vores forældre og udvalgte venner/veninder om graviditeten da jeg var 7+0.

Min mand ville egentlig først gerne have ventet til nakkefoldsscanningen. Men vi endte med at blive enige om, at vi ville fortælle den glædelige nyhed til dem, som vi også ville dele en evt. dårlig nyhed med.

For jeg ved, at hvis det endte i abort, ville jeg gerne støtte mig op af mine forældre og nærmeste veninder. Og jeg ville gerne have at de forstod hvorfor jeg var trist. Men ville ikke kunne overskue at starte en samtale med: "Jeg var gravid"

Alle andre vi kender (søskende, andre venner og bekendte) får det at vide efter nakkefoldsscanningen 

Anmeld Citér

16. januar 2016

Moster20

Jeg er næste lige blevet 20 og er nu 11+3! (Min kæreste er 23)

jeg fortalte min mor dag samme dag som jeg fandt udaf det, fortalte mine søstre det lidt senere og min far fik det at vide lige før jul.

vi fortalte det til min svigerfamilie 24.dec og der var jeg 8+1

i forgårs og går fortalte vi det så til resten af familien 

Alle var meget glade på vores vejne og jeg har været meget glad for at jeg fortalte min mor det med det samme, så har jeg kunnet snakke med hende om alt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.