Stoppe børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.783 visninger
13 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. januar 2016

Anonym trådstarter

Kan man stoppe børnebidrag til moren ved en enkelt SMS? Med at man stopper børnebidrag fordi man har set på statsforvaltningens hjemmeside at når barnet er overnattende mere end 5 nætter hos faren på 14 dage så opfylder man forsørgerpligten ?  

De har 6/8 ordning. 

Mor betaler alt til barnet undtagen tøj hos faren.? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2016

PernilleogLouis

Hvis han betaler alt tøj selv og de har 6/8 så syns jeg faktisk det er meget fair han ikke betaler børnepenge 

Anmeld Citér

15. januar 2016

SandraXOXO

Hvis han betaler 50% af alt tøj, sko, overtøj, institution, sport, mobil, frisør osv og har fuldt børneværelse med seng osv så kan man vel godt. Hvis han bare betaler lidt men ikk lige så meget som moren så synes jeg ikk man kan stoppe det. 

Anmeld Citér

15. januar 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Nej,det kan man ikke

og heller ikke den anden vej rundt

Anmeld Citér

15. januar 2016

Abracadabra

PernilleogLouis skriver:

Hvis han betaler alt tøj selv og de har 6/8 så syns jeg faktisk det er meget fair han ikke betaler børnepenge 

Enig. 

Det havde dog været mere elegant at kommunikere det på en anden måde end sms. Men hvis kommunikationen generelt er dårlig, er det måske løsningen... 

Anmeld Citér

15. januar 2016

PernilleogLouis

SandraXOXO skriver:

Hvis han betaler 50% af alt tøj, sko, overtøj, institution, sport, mobil, frisør osv og har fuldt børneværelse med seng osv så kan man vel godt. Hvis han bare betaler lidt men ikk lige så meget som moren så synes jeg ikk man kan stoppe det. 

Hvis moderen får børneydelsen hvert 3 mdr helt selv så syns jeg faktisk det er fair hun betaler sport osv

Anmeld Citér

15. januar 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Har i læst hvad ts spørg om, eller svare jeg helt forkert 

Anmeld Citér

15. januar 2016

Valle81

Ja, Jeg tror faktisk godt han kan. Det er korrekt, at ham opfylder forsøgwrpligten, hvis han har barnet en stor del af tiden ud af 14 dage, og tror han vil få medhold, hvis i går i statsamtet.

Det med sport osv. hører ikke under det og afgør ikke noget i den sag.

Anmeld Citér

15. januar 2016

sne190810

Kan han godt ja, men hvis mor trækker sagen videre fordi hun bliver utilfreds over det, skal han bare kunne dokumentere at han betaler for de ting han gør (det samme skal mor dog også kunne). 

Anmeld Citér

15. januar 2016

Anonym trådstarter

Tak for svar  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.