Eksperthjælp: Skylning af øre hos barn med dræn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.969 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. januar 2016

Lisbeth Jess

Hej vil høre om det ok at skylle øret på et barn på 1 år der har dræn i øret , det løber som gult snask
men lugter frygtelig fra øret om det løber eller ej
han har fået pencelin ca 5 gange nu både før drænet og nu i gang med anden behandling alle 7 gange er på recept fra Lægen (der er taget en prøve af snasket fra øret og der er en pencelin krævene bakterie )også alm læge.
mit spørgsmål er da jeg har læst man kan skylle øret med 7 dele vand og 3 dele eddike som skal koges og nedkøles
og skylle øret med sprøjte er det ok
Mvh Dorthe (bekymrede farmor

Lisbeths svar

Heej Farmor !

Han er da også hårdt ramt den lille mand. Fidusen med  dræn er at betændelsen kommer ud og det gør den så rigeligt læser jeg. Han får anitibiotica som hjælper på bakterien. Så skal det nok snart hjælpe.

Jeg har også nærlæst på Skylning med Eddike og vand. Det skal lægeordineres, da der ikke må skylles ved hul i trommehinden. det har han i og med der er dræn i.

Jeg kan forestille mig at det vil gøre meget ondt med eddiken, den rigtige dosering er , hvis I får lov af lægen 1.:10. ! del eddike 10 dele vand.

Derfor lav en liter saltvand. ! liter vand og 9 gr salt, deter en teskefuld med top på. Det svarer til det salt der er i kroppen og kan tåles.

Læg en sugende klud under hans hoved når han sover, på det øre der snasker mest, så det kan komme ud.

Han skal nok blive frisk igen, selvom det virker uoverskueligt med alle de infektioner.

Rigtig god bedring med ham.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2016

L-Mortil3

Jeg bliver nødt til at give mit besyv med som mor til 2 ørebørn gennem 6 år. 

Beskeden fra ørelægen har altid været at når det løber fra ørerne og evt stopper til, koger vi vand og lader det afkøle til 37 grader. Tilsætter 1 del edikke pr 10 dele vand, er det rigtig slemt tilføjes 0,5 del atamon til 10 del vand sammen med. Dette skylles ørene med. Ørelægen har altid sagt at netop denne blanding både renser og smertestiller.

Denne procedure har vi fulgt i godt 6 år, med rigtig gode resultater...

Anmeld Citér

14. januar 2016

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

jeg holdt mig kun til nettet. dejligt du deler.Super tak for det.

Anmeld Citér

14. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Når mit ørebarns ører går amok på den måde, så kommer vi 2 ml saltvand i hvert øre ved brug af en sprøjte. Dem som man f.eks også giver penicilin med.

Herefter 3 dråber ciloxan i hvert øre. 

Virker hver gang 

Derudover skal du ikke gå til egen læge når du har et ørebarn, du skal til ørelægen som vil give dig meget bedre instrukser. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.