Hej vil høre om det ok at skylle øret på et barn på 1 år der har dræn i øret , det løber som gult snask
men lugter frygtelig fra øret om det løber eller ej
han har fået pencelin ca 5 gange nu både før drænet og nu i gang med anden behandling alle 7 gange er på recept fra Lægen (der er taget en prøve af snasket fra øret og der er en pencelin krævene bakterie )også alm læge.
mit spørgsmål er da jeg har læst man kan skylle øret med 7 dele vand og 3 dele eddike som skal koges og nedkøles
og skylle øret med sprøjte er det ok
Mvh Dorthe (bekymrede farmor
Lisbeths svar
Heej Farmor !
Han er da også hårdt ramt den lille mand. Fidusen med dræn er at betændelsen kommer ud og det gør den så rigeligt læser jeg. Han får anitibiotica som hjælper på bakterien. Så skal det nok snart hjælpe.
Jeg har også nærlæst på Skylning med Eddike og vand. Det skal lægeordineres, da der ikke må skylles ved hul i trommehinden. det har han i og med der er dræn i.
Jeg kan forestille mig at det vil gøre meget ondt med eddiken, den rigtige dosering er , hvis I får lov af lægen 1.:10. ! del eddike 10 dele vand.
Derfor lav en liter saltvand. ! liter vand og 9 gr salt, deter en teskefuld med top på. Det svarer til det salt der er i kroppen og kan tåles.
Læg en sugende klud under hans hoved når han sover, på det øre der snasker mest, så det kan komme ud.
Han skal nok blive frisk igen, selvom det virker uoverskueligt med alle de infektioner.
Rigtig god bedring med ham.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér