Eksperthjælp: Smerter i maven, gravid ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

846 visninger
4 svar
0 synes godt om
13. januar 2016

Lisbeth Jess

• Kraftig mavesmerter efter ægløsning.
Jeg håber jeg kan få lidt hjælp og blive klogere på hvad jeg "fejler". Vi er i gang med projekt baby. Jeg havde sidste mensdag den 19. december 2015 og æl omkring den 1. januar 2016. Havde kraftige mens smerter i maven og lænden samt stik i siderne 1 uge senere. Jeg skal først ha min mens den 16. januar så det kan ikke være det. Derfor er jeg i tvivl om hvad det kan være siden jeg havde så ondt. Jeg tænker det værste og tænker graviditet udenfor livmoderen eller smerter for noget helt andet Jeg har før været gravid og havde ikke disse smerter, men tænker at ikke alle graviditeter er ens? Hjææælp. Tak

Lisbeths svar

Hej !

Det lyder ubehageligt med de smerter. Smerter kan  være mange ting. Som jeg forstår har du ikke de smerter mere.

Alligevel  vil jeg anbefale dig at kontakte din egen læge og blive undersøgt.

Det er altid bedre at få vished end at gå og være utryg.

Held og lykke med det hele.

Varme Hilsner

Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2016

SofiaMik

Kunne godt lyde som ægløsningssmerter. De smerter har jeg selv før og efter ægløsning som kraftige stik i siden på æggestokkene. Og jeg har ikke altid haft det sådan. Det startede bare en dag for længe siden. Det kunne også være en almindelig graviditet, så kunne det mærkes som det gule legeme. Har du testet?  du burde kunne teste nu.

Tror ikke på en graviditet udenfor livmoderen. Så vidt jeg ved kan man først føle en sådan efter 6 uge.

Anmeld Citér

16. januar 2016

mamamia83

Jeg synes ikke jeg blev klogere på det første (korte) svar :/

Efter at have været til lægen fik jeg hellere ikke meget hjælp, og testen viste stadig negativ, øv øv. Jeg fortalte hende at jeg havde smerter og en mærkelig fornemmelse i kroppen/maven og begyndte også at bløde, sagde hun at vi bare skulle op på hesten igen og det var sikkert ingenting.. hmm.

Et par dage efter jeg havde skrevet herinde fik jeg lidt kraftigere blødning end det pletblødning jeg startede med. Nu kan jeg ikke finde ud af om jeg får min mens igen eller den for 1 uge siden var den. Er meget forvirret og aner ikke hvornår jeg skal regne min cyklus fra :/ Håber nogen kan svare på det

Anmeld Citér

16. januar 2016

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej Igen !

Du har helt ret, det var et kort svar. Jeg tolkede det vigtigste var at få dig til lægen . Smerter behøver ikke altid at være relateret til underlivet.

Det blev du ikke så meget klogere af. Hun undersøgte dig forhåbentlig, og trykkede dig på maven.?

Jeg tænker, du kan starte med at tage din morgn tp.Når den stiger har du sandsynligvis ægløsning ,uanset hvornår du har blødt.

Og som en skriver kan det give smerter at have ægløsning. Når ægget sendes afsted, kan der komme en dråbe blod ud i bughulen og  det giver smerter, ganske ufarligt, men ubehageligt.

Hvis din cyklus bliver ved med at være uregelmæssig, skal du bede om en henvisning til en gynækolog. M.h.p. kontrol af æggestokke, livmoder samt hormoner.

For at berolige dig. Når testene er negative er du ikke gravid, hverken i livmoderen eller udenfor. begge dele giver positiv test.

Held og lykke med det hele.

Anmeld Citér

21. januar 2016

mamamia83

Mange tak for svar

Nej min læge undersøgte mig ikke, mente ikke der var en grund til det. Jeg har det fint nu og tænker det at det var min menstruation der var kommet for tidlig af en eller anden grund men hvis de smerter var min ægløsning så har jeg fortolket min fornemmelse for ægløsning et helt andet tidspunkt. Nu ser jeg tiden an og prøver at finde ægløsningsdagen via tests og krydser fingre for det lykkes denne gang

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.