Feriepenge - beregning ved nedgang i timer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

304 visninger
1 svar
1 synes godt om
13. januar 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg er på barsel, dvs jeg skal starte igen d.2/2 og de sidste 6 uger er ferie, så jeg holder jo ferie pt.

Før og under barsel havde jeg 33 timer. Nu jeg starter op igen går jeg ned på 30 timer/uge. Jeg har så fået tilsendt den nye kontrakt, men selvom jeg bad om at få den dateret d.1.februar, står den til at gælde fra d. 1.januar

Jeg er så i tvivl om det kommer til at påvirke min løn udbetaling for januar - eller får man blot udbetalt alt det man har opsparet uanset ens time antal?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2016

De3Guldklumper

Lomm skriver:

Jeg er på barsel, dvs jeg skal starte igen d.2/2 og de sidste 6 uger er ferie, så jeg holder jo ferie pt.

Før og under barsel havde jeg 33 timer. Nu jeg starter op igen går jeg ned på 30 timer/uge. Jeg har så fået tilsendt den nye kontrakt, men selvom jeg bad om at få den dateret d.1.februar, står den til at gælde fra d. 1.januar

Jeg er så i tvivl om det kommer til at påvirke min løn udbetaling for januar - eller får man blot udbetalt alt det man har opsparet uanset ens time antal?

Ring til arbejdsgiveren og sig der er en fejl og de skal sende en ny kontrakt som er gældende pr 1/2 hvor du starter igen. Jeg tror ikke de har betydning for det er jo for ferieåret 14/15 du afholder det sidste ferie her i din barsel og det er jo gemt. Men fremadrettet har det jo en lille betydning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.