Mangler svar omkring uønsket abort..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

607 visninger
5 svar
2 synes godt om
13. januar 2016

Anonym trådstarter

Hej  

Jeg har brug for nogle svare omkring SA/MA - da jeg ikke ved så meget om det.

Jeg er nu i uge 11, er førstegangsgravid og er så bange for at miste!

Jeg har ikke haft nogle tegn på at der er noget galt, og er begyndt at få en lille mave - så går udfra at det også er et godt tegn. Men problemet er at jeg ikke har været i scanneren og har ikke været hos lægen for at høre hjertelyd...

jeres råd er sikkert: bestil en tid. Det har jeg så også tænkt mig at gøre

men spørgsmålet er bare om babyen ikke kan dø i maven, uden man får nogle som helst symptomer på det? 

er bare en bekymret førstegangsgravid 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2016

Sedigfor

Hjertelyd er som regel kun noget man høre til scanning første gang eller ser. Min jordemoder lyttede først da hun var sikker på hun ku finde den (: 

tror bare du skal nyde du er gravid (:

Anmeld Citér

13. januar 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Hej  

Jeg har ikke haft nogle tegn på at der er noget galt, og er begyndt at få en lille mave - så går udfra at det også er et godt tegn. Men problemet er at jeg ikke har været i scanneren og har ikke været hos lægen for at høre hjertelyd...

men spørgsmålet er bare om babyen ikke kan dø i maven, uden man får nogle som helst symptomer på det? 

Skal du ikke snart til nf skanning ? 

Der vil du få svar  

Hold ud - det må jo være lige om lidt  

Anmeld Citér

13. januar 2016

lineog4

Mit råd er faktisk ikke at bestille tid til scanning med mindre du ved at en scanning vil give dig så meget tryghed så du kan nyde at være gravid.

mit råd er i højere grad, at du skal beslutte dig for du er gravid. Nyd det en dag af gangen og sig goddag og farvel til katastrofetankerne hver gang de kommer. Det er helt normalt indtil de første spark at undre sig; er jeg overhovedet gravid? Hvad hvis der slet ikke er noget der inde, hvad hvis det er dødt? Hvad hvis det er en kattekilling? Det er uvirkeligt og samtidig en kæmpe drøm der går i opfyldelse.

og så er to streger på en test et goddag til den konstante frygt der hele tiden lurer rundt om hjørnet: aborterer jeg, har den fået bavlestrengen rundt om halsen, har den alle sine organer, kan jeg finde ud af at være mor? Og når baby er ude: spiser den nok, sover den nok, følger den sin udvikling, der lidt ældre barn: åh nej han klatrer højt op, hvad med er vindue, hvad med skolen, sproget.......! Alt kan ikke garanteres og alt kan ikke tjekkes og fikses. 

Så mit råd, lær tankerne at kende og lær du kan kontrollere dem: nej så længe du ikke bløder og har smerter er der en lille sandsynlighed for du oplever en MA, men jo der er igennem hele graviditeten en lille sandsynlighed for noget går galt også selvom du er blevet scannet en time før

Anmeld Citér

13. januar 2016

modesty

Hej  

Jeg synes ikke at du skal bestille en tid.  Du skal til nakkefold lige om lidt - og jeg synes at du indtil da skal øve dig på at slappe af og stole på at alt er som det skal være. Bekymringer kommer du til at få nok af som mor - så dette er en meget god anledning til at arbejde på din zen. Du har ingen tegn på at noget er galt. 

Det er helt normalt at man ikke kommer i scanner eller hører hjertelyd før nakkefoldsscanningen. Det er faktisk det allermest normale. Herinde på siden er der nok en overvægt af folk som køber sig til ekstra scanninger, men det er ikke normalen.

Kram til dig og den lille i maven. 

Anmeld Citér

13. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Bekymringer, særligt i den tidlige graviditet, er meget normalt. Men hvis det i den grad blokerer for din mulighed for at nyde det, ville jeg købe mig til en scanning. Dog skal du nok være forberedt på, at du efterfølgende blot finder noget nyt at bekymre dig om i stedet. Du skal til NF inden længe, hvor dine nerver forhåbentligt får lidt ro.

Jo, baby kan principielt være syg, og graviditeten kan principielt gå i stå. Det kan den sådan set hele graviditeten igennem - men du bliver ikke mindre knust af at have været bekymret hele vejen igennem. Jeg siger selvfølgelig ikke ovenstående for at skræmme dig, blot for at bemærke at der ingen garantier findes i denne verden. Moder natur er en dum kælling, som man ikke er herrer over. Du er gravid nu og selvfølgelig kommer det til at gå godt!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.