Mit råd er faktisk ikke at bestille tid til scanning med mindre du ved at en scanning vil give dig så meget tryghed så du kan nyde at være gravid.
mit råd er i højere grad, at du skal beslutte dig for du er gravid. Nyd det en dag af gangen og sig goddag og farvel til katastrofetankerne hver gang de kommer. Det er helt normalt indtil de første spark at undre sig; er jeg overhovedet gravid? Hvad hvis der slet ikke er noget der inde, hvad hvis det er dødt? Hvad hvis det er en kattekilling? Det er uvirkeligt og samtidig en kæmpe drøm der går i opfyldelse.
og så er to streger på en test et goddag til den konstante frygt der hele tiden lurer rundt om hjørnet: aborterer jeg, har den fået bavlestrengen rundt om halsen, har den alle sine organer, kan jeg finde ud af at være mor? Og når baby er ude: spiser den nok, sover den nok, følger den sin udvikling, der lidt ældre barn: åh nej han klatrer højt op, hvad med er vindue, hvad med skolen, sproget.......! Alt kan ikke garanteres og alt kan ikke tjekkes og fikses.
Så mit råd, lær tankerne at kende og lær du kan kontrollere dem: nej så længe du ikke bløder og har smerter er der en lille sandsynlighed for du oplever en MA, men jo der er igennem hele graviditeten en lille sandsynlighed for noget går galt også selvom du er blevet scannet en time før
Anmeld
Citér