Blive gift på kh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

843 visninger
10 svar
1 synes godt om
12. januar 2016

Anonym trådstarter

Hej. Jeg er en 24 årig kvinde som har været på kh i 6 år pga dårligt helbred det samme har min kæreste. Jeg har været sygemeldt meget på de 6 år og hader det ønsker at få et job der passer til mig men det ikke nemt for jobcenteret. Jeg er uegnet til uddannelse. Vi har været forlovet i 6 år været kærester i .7 år vi ønsker at blive gift men vi har ikke turde da vi begge er på kh men nu siger en veninde at det vil ikke ramme os fordi vi får SU taksten. Som det ser ud nu skal jeg nok på et team som sandsynligvis sender mig på ressource forløb.. Kæresten er i praktik i ældreplejen på 3 år jobcenteret ved ikke hvad der skal blive af ham heller... Vi ønsker begge at få et job men ikke nemt når man er kronisk syg og dårligt boglig og psykisk... Vil det skade os at blive gift??? Vi lever seriøst stramt nu og vil ikke risikere noget. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Hej. Jeg er en 24 årig kvinde som har været på kh i 6 år pga dårligt helbred det samme har min kæreste. Jeg har været sygemeldt meget på de 6 år og hader det ønsker at få et job der passer til mig men det ikke nemt for jobcenteret. Jeg er uegnet til uddannelse. Vi har været forlovet i 6 år været kærester i .7 år vi ønsker at blive gift men vi har ikke turde da vi begge er på kh men nu siger en veninde at det vil ikke ramme os fordi vi får SU taksten. Som det ser ud nu skal jeg nok på et team som sandsynligvis sender mig på ressource forløb.. Kæresten er i praktik i ældreplejen på 3 år jobcenteret ved ikke hvad der skal blive af ham heller... Vi ønsker begge at få et job men ikke nemt når man er kronisk syg og dårligt boglig og psykisk... Vil det skade os at blive gift??? Vi lever seriøst stramt nu og vil ikke risikere noget. 

Det er korrekt at det ikke vil ramme jer, da i tilsammen som gifte må tjene 2 x 14.000 mener jeg det er. Og i og med i får SU taksten så vil i ikke tjene for meget til at blive modregnet. 

Men du skal jo have i mente, at hvis en af jer så får et job der passer til jeres "krav/behov" så bliver den anden part trukket. 

Anmeld Citér

12. januar 2016

MorTilN

Jeg ville personligt ikke gøre det... så vidt jeg ved,  vil i ikke blive ramt af det her og nu men når/vis en af jer får et arbejde har den forsøgerpligt vis i er gift, da forsøgerpligten kun er ophævet for samlevende fra i år

Anmeld Citér

12. januar 2016

Bshizzle

Følger lige med, da min kæreste og jeg osse går i giftetanker...

men eftersom jeg er på KH og går med kroniske smerter, så har vi osse måtte trække den lidt.

Jeg kan mindes at hvis én af jer kommer i arbejde, så kan den som arbejder bruge den andens Fradrag? 

Anmeld Citér

12. januar 2016

Anonym trådstarter

Alså jeg skal nok være på kh 5 år mere mindst da de næsten sikkert smider mig på ressource forløb og kæresten ved de heller ikke hvor de skal placere de er småt ved at snakke om ressource forløb ved ham også men ikke fast snak.... Synes bare 5 år mere er lang tid at vente.  det så svært at tage en beslutning for selv om det at blive gift ikke vil ændre så meget så betyder det bare mega meget for mig 

Anmeld Citér

13. januar 2016

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Følger lige med, da min kæreste og jeg osse går i giftetanker...

men eftersom jeg er på KH og går med kroniske smerter, så har vi osse måtte trække den lidt.

Jeg kan mindes at hvis én af jer kommer i arbejde, så kan den som arbejder bruge den andens Fradrag? 

Min sygdom og skavanker bliver heller Ikke bedre.tror Jeg Vil Ringe og høre rådhuset vi ønsker nemlig ingen fest �� kun de nærmeste 

Anmeld Citér

13. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Alså jeg skal nok være på kh 5 år mere mindst da de næsten sikkert smider mig på ressource forløb og kæresten ved de heller ikke hvor de skal placere de er småt ved at snakke om ressource forløb ved ham også men ikke fast snak.... Synes bare 5 år mere er lang tid at vente.  det så svært at tage en beslutning for selv om det at blive gift ikke vil ændre så meget så betyder det bare mega meget for mig 

Et ressourceforløb behøver ikke at vare fem år - dette er blot den maksimale forlængelsesmulighed. Som udgangspunkt vil man forsøge at afklare dit langt hurtigere, afhængigt af dine muligheder.

Jeg ville ikke umiddelbart råde jer til at blive gift, desværre. Selv hvis I ikke rammes af gensidig forsørgerpligt på nuværende tidspunkt, ville jeg finde det for usikkert hvad der dels skete når den ene af jer kom i job - og dels ville jeg ikke stole på hvad der kunne blive vedtaget fra politisk hold.

Den "reform-storm" som vi har set på beskæftigelsesområdet igennem de seneste mange år, ville jeg ikke turde regne med var omme. Særligt gifte par hvor begge er på offentlig forsørgelse, er en torn i øjet på mange politikere og derfor ofte "ofre" for stramninger.

Skrækkeligt og urimeligt, at I ikke kan blive gift som alle andre - men ikke desto mindre den virkelighed, som vi har tilladt 

Anmeld Citér

13. januar 2016

Anonym trådstarter

I griner sikkert af mig nu. Men grundet min tro så har vi ikke sex før vi bliver gift og det er ved at være svært at modstå efter så mange år 

Anmeld Citér

13. januar 2016

serinasmor

Anonym skriver:

I griner sikkert af mig nu. Men grundet min tro så har vi ikke sex før vi bliver gift og det er ved at være svært at modstå efter så mange år 

Jeg ville som kroniker på kontanthjælp ikke turde blive gift ... 

Er der fleksjob eller førtidspension i udsigt ? Eller forsøger de at få jer klar til fuldtidsjob som fabriksarbejder ? 

Ved du hvad sagsbehandlerens mål er ? Og hvordan det går ?  Om det er 3 års horisont eller mindre 

Pres evt på for at få et svar  

Når det så er sagt kan jeg ikke rigtig sætte mig ind i afholdenhed grundet religion  Men jeg kan sagtens forstå at det må være svært ... 

Har du en religiøs vejleder du kan gå til og få råd på den front - som også kan tage jeres ellers livssituation med i baghovedet ?

Anmeld Citér

13. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg ville aldrig grine af dig, selvom det er mig komplet uforståeligt. Det er jo din beslutning og den skal du helt bestemt have ret til.

Og jeg kan godt forstå at det må være vanvittigt svært. Jeg var nok blevet ret småskør efter bare er par måneder Men jeg vurderer stadig at det er forbundet med alt for stor unødvendig risiko for jer at blive gift.

Kan man forestille sig én eller anden ceremoni eller religiøs velsignelse af jeres forhold - som altså ikke gælder i juridisk forstand i dansk lovgivning?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.