Anonym skriver:
Alså jeg skal nok være på kh 5 år mere mindst da de næsten sikkert smider mig på ressource forløb og kæresten ved de heller ikke hvor de skal placere de er småt ved at snakke om ressource forløb ved ham også men ikke fast snak.... Synes bare 5 år mere er lang tid at vente.
det så svært at tage en beslutning for selv om det at blive gift ikke vil ændre så meget så betyder det bare mega meget for mig
Et ressourceforløb behøver ikke at vare fem år - dette er blot den maksimale forlængelsesmulighed. Som udgangspunkt vil man forsøge at afklare dit langt hurtigere, afhængigt af dine muligheder.
Jeg ville ikke umiddelbart råde jer til at blive gift, desværre. Selv hvis I ikke rammes af gensidig forsørgerpligt på nuværende tidspunkt, ville jeg finde det for usikkert hvad der dels skete når den ene af jer kom i job - og dels ville jeg ikke stole på hvad der kunne blive vedtaget fra politisk hold.
Den "reform-storm" som vi har set på beskæftigelsesområdet igennem de seneste mange år, ville jeg ikke turde regne med var omme. Særligt gifte par hvor begge er på offentlig forsørgelse, er en torn i øjet på mange politikere og derfor ofte "ofre" for stramninger.
Skrækkeligt og urimeligt, at I ikke kan blive gift som alle andre - men ikke desto mindre den virkelighed, som vi har tilladt 
Anmeld
Citér