Godaften :-)
Er der nogle af er, som i løbet af jeres graviditet har været under observation for SSF, fået det akut eller havde SSF og gennemførte graviditeten uden problemer yderligere problemer?
Hvordan var dit forløb? Hvor langt var du i graviditeten? Har der været noget efterfølgende med dig/barnet?
Jeg har siden sidste mandag, skulle måle mit blodtryk 2x dgl, pga. vand i kroppen, vægtstigning på 4 kg over 14 dage, let forhøjet tryk, samt +1 protein i min urin. Jeg skullekomme til opfølgning idag, her en uge efter.
I torsdags var jeg inde på Riget og fik kørt strimmel, samt tager blodprøver som kunne vise om jeg havde SSF. Prøverne viste ingenting heldigvis, strimlen var også fin. Jeg havde fortsat +1 protein i min urin, og et tryk lige under på grænsen.
Min urinprøve idag har vist +2 protein i min urin, samt blodtryk over grænsen (maks grænse for gravide er 140/90). Så nu skal jeg fortsat måle blodtryk 2xdgl hjemme, samt komme til tjek hver anden dag hos egen læge.
Jeg er glad for at der bliver holdt øje og passet på, men åh hvor jeg skal rende frem og tilbage en del det næste stykke tid. :-P Jeg har ikke døjet med noget lignende, hverken for højt blodtryk, vand i kroppen eller andet som denne gang, i tidligere graviditet.
Jeg er idag 33+3, blodtryk på alt mellem 141/92 (god dag) og 154/94 (dårlig dag) i snit ca. Udover det er min almene tilstand ellers ok, er træt og syntes det er tungt, men det ee vidst en ganske normal følelse på dette tidspunkt, tænker jeg. Oplever hverken hovedpine, synsforstyrrelser eller andet.